محمدبیگی: دامداران را از ورشکستگی نجات دهید

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:‌ تسهیلات اعطایی به دامداران تنها پاسخگوی هزینه یک ماه تأمین نهاده‌های دامی می‌باشد.

به گزارش سادس، فاطمه محمدبیگی در تذکری شفاهی در  جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس بیان کرد:‌ با توجه به اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، واحدهای تولیدی دامداری به خصوص مرغداران بسیار آسیب‌پذیر شدند و در حال خارج شدن از چرخه اقتصادی هستند. کارتی هم که به دامداران داده شده است ۵۰ درصد تسهیلات شارژ شده و باید در بازه ۹ ماهه بازپرداخت آن صورت گیرد. عملات تسهیلات نیز فاقد اثربخشی مستقیم می‌باشد.

وی در ادامه اظهار کرد:‌ عملا این تسهیلات خرج یک ماه دام‌ها بوده و نقش موثری در تأمین نهاده‌ها ندارد. باید در اعطای تسهیلات به دامداران به ویژه دامداران سنتی توجه ویژه‌ای شود. تسهیلات تبصره ۱۸ لایحه بودجه امسال نیز هنوز ابلاغ نشده و گویا دامداران سنتی را نیز شامل نمی‌شود. انتظار داریم تا وزیر کشاورزی در برنامه‌های خود به دامداران نیز توجه کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دامداران را باید از ورشکستگی نجات داد. عملا شاهد هستیم که تسهیلات نمی‌تواند از دامداران حمایت کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *