همدان فقط تا نیمه مردادماه آب دارد

سادس/همدان نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از تنش آبی شدید در همدان خبر داد و گفت: همدان فقط تا نیمه مردادماه، آب دارد.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با سادس پیرامون جلسه با وزیر نیرو، اظهار کرد: تا نیمه مردادماه در همدان، آب داریم و اگر فکری به حال آن نشود دچار تنش آبی شدید خواهیم شد.

فلاحی تصریح کرد: در این جلسه نسبت به تکمیل لوله‌گذاری از سد تالوار به همدان که ۱۸ کیلومتر از آن باقی مانده و همچنین رینگ ۱۶ کیلومتری انتقال آب از تصفیه‌خانه مهاجران به شرق همدان، تاکید شد.

وی ادامه داد: با این اقدامات، همدان از تنش آبی شدید نجات پیدا می‌کند تا در آینده به دنبال منابع پایدارتری باشیم.

این نماینده مجلس در رابطه با زمان اتمام پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان، مطرح کرد: نمی‌توانیم زمانی برای این کار تعیین کنیم و سرعت کار، تعیین کننده زمان اتمام پروژه است.

فلاحی خاطرنشان کرد: قسمتی از مشکلات، مربوط به کمبود منابع است اما مشکل اصلی این است که در چهار سال گذشته، پیشرفت پروژه صفر بوده و همدان را دچار مشکل کرده است.

وی تاکید کرد: در جلسه‌ای که با وزیر نیرو داشتیم درخواست تانکر بیشتر، برای آب‌رسانی به روستاهایی که با تانکر، آب‌رسانی می‌شوند را مطرح کردیم همچنین ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای آب‌رسانی به روستاهای مناطق محروم در پیشخور، درخواست شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت تکمیل برج‌های خنک‌کننده در نیروگاه شهید مفتح، توضیح داد: در این نیروگاه، فقط یک برج کامل شده و ما از وزیر درخواست داشتیم که این برج‌ها سریع‌تر تکمیل شوند تا بتوانیم از پسابی که در نیروگاه مصرف می‌شود، استفاده بهتری داشته باشیم‌.

فلاحی با اشاره به عدم موفقیت همدان در احداث دو پست برق، مطرح کرد: بعد از تنش آبی ممکن است به تنش برق برخورد کنیم چون بیش از ظرفیت پست‌های برق از آن‌ها استفاده کرده و ممکن است برای تامین برق صنایع، دچار مشکل شویم بنابراین لازم است در این زمینه، اقدامات جدی صورت بگیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *