"پیامبر اعظم" نام کاروان ایران در بازیهای کشورهای اسلامی

 "پیامبر اعظم" نام کاروان ایران در بازیهای کشورهای اسلامی

سرپرست کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی گفت: کمیته برگزاری بازی های کشورهای اسلامی حرفه ای نیست.

به گزارش سادس، نشست خبری اصغر رحیمی با رسانه ها در  آکادمی ملی المپیک برگزار شد. رحیمی در ابتدا بیان کرد: با کمیته برگزاری در ارتباط هستیم که البته حرفه ای نیستند. چند بار ارتباط ما قطع  شد و دوباره ارتباط را بر قرار کردیم. هر روز استراتژی جدیدی برای ما تعریف می کردند. در ابتدا که به دهکده رسیدیم به ما اعلام کردند که جودو نمی تواند وارد بازی ها شود و می گفتند از فدراسیون جهانی جودو استعلام بگیرید و ترس این را داشتیم در این استعلام پاسخ منفی داده شود. از طرفی داشتیم زمان را از دست می دادیم و شرایط سختی داشتیم. خودشان استعلام گرفتند و فدراسیون جهانی پاسخ داد که مشکلی برای حضور در بازی های کشورهای اسلامی نیست.

او ادامه داد:‌نقطه عطفی برای جودوی ایران بود چون انگیزه‌ای برای جودوکاران باقی نمانده بود. میراسماعیلی می‌گفت سه شب بوده از استرس اینکه فدراسیون جهانی اجازه ندهد، نخوابیده  است.

او ادامه داد: هندبال بانوان ایران در حالی که چند کشور که در رنکینگ پایین تر از ما بود، حذف شده بود. بنگلادش کناره گیری کرد و افغانستان از هندبال بانوان کنار گذاشته شد و ایران در جمع  تیم‌های شرکت کننده قرار گرفت.

*کاروان ما تقویت شده است

رحیمی در مورد تلاش ترکیه برای اول شدن در بازی های کشورهای اسلامی گفت: ترکیه به دنبال این است که اول شود و ایران و آذربایجان رقیبان اصلی آنها هستند اما روی هر ماده‌ای ما قوی هستیم دست گذاشته اند. به نظرم ترکیه اول هم می‌شود اما دارد به گونه ای عمل می کند که تمام مدالها به سمت آنها برود. کاروان ما هم تقویت شده است و امیدوار هستیم که جایگاه خوبی کسب کنیم. پیش بینی ما این است که ترکیه اول می شود و جایگاه دوم تا چهارم بین کشورهای ایران، آذربایجان و ازبکستان خواهد بود. کاروان ما آماده اعزام است و تمام کارها انجام شده است.

*امکان جابجایی اسامی سخت است
او در مورد امکان تغییر اسامی تاکید کرد: امکان جابجایی بسیار سخت است. ما در تمام موارد با کمیته برگزاری دچار چالش شدیم و امکان تغییر اسامی سخت است. اگر نیاز باشد تلاش می کنیم اما اگر بشود یا نه را دیگر نمی‌دانم.

*اعزام کاروان در ۱۲ گروه پروازی

رحیمی در مورد تعداد گروه پروازی گفت: کاروان در ۱۲ گروه به بازی ها اعزام می شود و گروه ها از ایران راهی آنکارا می شوند و سپس با اتوبوس به قونیه می‌روند.

رحیمی در مورد وضعیت مدالی کاروان تصریح کرد: از نظر مدالی فدراسیون ها تلاش زیادی می کنند و امیدوارم مدال های خوبی بگیریم.

او در مورد واکسیناسیون کاروان گفت: همه اعضای کاروان باید حتما دوز چهارم واکسن را بزنند و با فدراسیون پزشکی ورزشی هماهنگ می کنیم که این اتفاق بیفتد.

* تعیین نام و شعار کاروان

سرپرست کاروان در مورد نام کاروان گفت: با جمع بندی که انجام شد نامه کاروان “پیامبر اعظم” شد و شعار کاروان نیز “ایران سرفراز”  است. در بخش فرهنگی کارهای خاصی را پیش بینی کرده ایم و حتی مکانی را آنجا در نظر گرفته ایم. برای ما اخلاق و رفتار کاروان اولویت است.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *