رمزگشایی از سه امتیازی‌های ناموفق تیم ملی بسکتبال!

رمزگشایی از سه امتیازی‌های ناموفق تیم ملی بسکتبال!

ملی‌پوش بسکتبال ایران از دلایل ناموفق بودن پرتاب‌های سه امتیازای تیم ملی ایران در بازی مقابل قزاقستان رونمایی کرد.

آرمان زنگنه در گفت‌وگو با سادس، درباره عملکرد تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره سوم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳ که با یک باخت مقابل قزاق‌ها و یک برد مقابل سوری‌ها همراه بود، توضیح داد: طبیعتا وقتی بازی را واگذار می‌کنید نتیجه و عملکرد خوب نیست. متاسفانه بازی با قزاقستان را باختیم که راضی کننده نیست، هرچقدر هم بگوییم مشکل یک فرد بوده دلیل درستی نخواهد بود. در مجموع، باخت تیمی است و همه تیم خوب کار نکرد. قرار بود پیش از بازی با قزاقستان دو بازی تدارکاتی را در اردوی صربستان برگزار کنیم که بازی دوم لغو شد و یک مقدار ریتم و روند تیم ما را به هم ریخت. این موضوع در بازی با قزاقستان خودش را نشان داد چرا که ما فقط یک بازی دوستانه داشتیم.

او ادامه داد: امیدوارم این باخت جلوی قزاقستان در مرحله بعدی انتخابی‌ها یقه تیم ما را نگیرد تا بار دیگر به جام جهانی صعود کنیم. برای بازی با سوریه ما یک بازی تدارکاتی در صربستان و یک بازی رسمی هم مقابل قزاقستان داشتیم که شرایط تیم را بهتر کرد و کار را خوب شروع کردیم. مطمئنا اگر این روند را حفظ کنیم در کاپ آسیا عملکرد خوبی خواهیم داشت.

زنگنه درباره دلایل موفق نبودن پرتاب‌های سه امتیازی ایران در بازی با قزاقستان نیز اظهار کرد: به هر حال شرایط سالن صربستان از نظر ابعاد و توپ‌های تمرینی‌ آن‌جا یک مقدار متفاوت با سالن قزاقستان و توپ مسابقه بود. خستگی سفر و تمرین کافی نداشتن هم تاثیرگذار بود.

رمزگشایی از سه امتیازی‌های ناموفق تیم ملی بسکتبال!

بازیکن پست چهار تیم ملی بسکتبال ایران، درباره وجود خستگی بین ملی‌پوشان نیز گفت: ما وقتی چهارشنبه صبح به قزاقستان رسیدیم به دلیل عدم هماهنگی یک جلسه تمرین را از دست دادیم، در حالی که می‌شد صبح همان روز یک جلسه تمرینی تاثیرگذار را پشت سر بگذاریم. متاسفانه فقط با یک جلسه تمرین قبل بازی به مصاف قزاقستان رفتیم و خستگی سفر هم تاثیر گذار بود که در بازی خودش را نشان داد. شاید اگر از صربستان به تهران می‌آمدیم نتیجه بهتری کسب می‌شد.

او درباره عملکرد فنی خود نیز توضیح اظهار کرد: شخصا سعی کردم همه کارهایی که کادر فنی از من خواسته بود را در دفاع و حمله انجام دهم که امیدوارم موفق بوده باشم. همیشه سعی می‌کنم هرچیزی که مربی بخواهد را تمام و کمال انجام دهم و برا این مهم همه تلاش خودم را می‌کنم. امیدوارم رضایت بخش کار کرده باشم.

زنگنه در پاسخ به این سوال که آیا عدم شناخت سرمربی تیم از ملی‌پوشان را قبول دارد؟ توضیح داد: بهتر است خود آقای ارمغانی به این موضوع جواب بدهد، ولی طبق چیزی که از دیدگاه بازیکنی می‌توانم آن را مطرح کنم؛ نبود بازی‌های تدراکاتی به این مساله دامن زد. وجود بازی تدارکاتی ناخودآگاه شناخت متقابل سرمربی و بازیکنان از هم را بیشتر می‌کند.  

ملی‌پوش بسکتبال ایران درباره پیش بینی خود از مسابقات کاپ آسیا نیز توضیح داد: سه بازی حساس مقابل سوریه، قزاستان و ژاپن داریم که کسب پیروزی در آن‌ها بسیار مهم است. اگر این سه بازی را ببریم در ادامه مسیر راحت‌تری برای صعود به جمع چهار تیم برتر خواهیم داشت. همه تیم‌های آسیایی به جز استرالیا سطح بسیار نزدیکی به هم دارند و امسال کاپ آسیا یکی از سخت‌ترین دوره‌های خود را پشت سر خواهد گذاشت.

رمزگشایی از سه امتیازی‌های ناموفق تیم ملی بسکتبال!

او درباره برنامه پیش روی تیم ملی نیز گفت: از روز جمعه تمرینات خود را شروع می‌کنیم و پس از آن عازم اندونزی خواهیم شد.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *