ضرورت دیدار اختصاصی استاندار گلستان با شوراها/ مکان شورای استان به مزایده گذاشته شد

سادس/گلستان رئیس شورای استان گلستان از مشکلات عدیده دهیاری ها، شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر و شهرستان برای انجام فعالیت های مصوب خبر داد.

علی اکبر بصیرنیا در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه استان گلستان با اشاره به مشکلات عدیده و متعدد موجود در شوراهای شهر و شهرستان و دهیاری های استان گلستان برای انجام فعالیت های روزمره، اظهار کرد: در طول هفته بارها و بارها در دیدارهای حضوری و تماس های تلفنی شاهد درخواست های مکرر همکارانم در شهرهای مختلف مبنی بر تامین تجهیزات و رفع مشکلات پیش روی آنها هستیم.

وی با بیان اینکه عدم تعیین تکلیف نیروهای قراردادی و شرکتی مشکل اصلی شهرداری ها و دهیاری های استان است، افزود: برخی از نیروهای مشغول به کار در این نهادها سالهاست بلاتکلیف و بدون‌ رابطه استخدامی پایدار و مشخص هستند.

رئیس شورای استان گلستان با تاکید بر اینکه برابر ماده ۲۳ قانون راهنمایی و رانندگی باید ۶۰ درصد مبالغ کسب شده توسط جرایم رانندگی، به شهرداریها و دهیاریها جهت بهبود وضعیت ترافیکی پرداخت شود، خاطرنشان کرد: اما این عدد از مرکز به صورت صحیح واریز نشده و به تبع سهم شهرداری ها و دهیاری ها عدد بسیار کوچکی می شود.

بصیرنیا با اشاره به اینکه در استان گلستان برای رفع پسماند اقدام به تاسیس دو جایگاه دفن و پردازش زباله در شرق و غرب کردیم، ادامه داد: اما مسالهداین است که بیشتر دهیاری ها و شهرداری ها فاقد ماشین آلات لازم برای حمل زباله به این سایت ها می باشند.

وی تصریح کرد: استان گلستان برای خاموش کردن آتش سوزی های جنگل‌های هیرکانی که بیشتر توسط نیروهای شهرداری و دهیاری ها اطفاء می‌شد، کمبود ماشین آلات دارد.

رئیس شورای استان گلستان با بیان اینکه بیشتر شوراهای شهرستان فاقد مکان مناسب و یا امکانات لازم برای انجام امورات روزمره خود هستند، اضافه کرد: شورای استان نیز اخیراً به دلیل به مزایده گذاشتن ساختمان محل استقرار آن نیاز به مکان مناسبی دارد.

بصیرنیا افزود: در حال حاضر اکثر شوراهای شهر و شهرستان متقاضی ملاقات اختصاصی با استاندار هستند که مسائل و مشکلات منطقه خود را بی واسطه به گوش ایشان برسانند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *