معوقه مددجویان کمیته ۱.۵ درصد کل معوقات بانکی است

سادس/فارس معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور گفت: معوقات مددجویان کمیته امداد در کشور تنها ١.٥ درصد از کل مطالبات بانک‌هاست که نشان از وفاداری این قشر است.

مرتضی فیروزآبادی عصر پنج شنبه ١٦ تیر در کارگروه اشتغال و کارآفرینی فارس از ابلاغ زود هنگام اعتبارات به عنوان اولین دستور کار امسال این مجموعه سخن گفت و افزود: این مهم در فروردین ماه امسال به بانک‌ها ابلاغ شد. 

او به موضوع ضمانت به عنوان یکی دیگر از موضوعاتی که در پرداخت تسهیلات حائز اهمیت است اشاره و ابراز امیدواری کرد که شرایط برای تسهیل ضمانت در کشور امسال تسهیل شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور اضافه کرد: معوقات مددجویان کمیته امداد در کشور تنها ١.٥ درصد از کل مطالبات بانک‌هاست که نشان از وفاداری این قشر است.

فیروزآبادی با بیان اینکه اگر شرایط در کشور فراهم شود امکان پرداخت تسهیلات بیشتر به مشاغل نیز فراهم می‌شود، گفت: استانداران نیز می‌توانند کمک شایان توجهی به موضوع پرداخت تسهیلات کنند و زمینه افزایش تسهیلات در استان‌ها را فراهم کنند.

او خاطرنشان کرد: ٢۵ هزار طرح اقتصادی از ۱۵ فروردین امسال تا پایان اردیبهشت ماه توسط ادارات کل کمیته‌ امداد در کشور مورد بازدید قرار گرفته و مشخص شد که بیش از ۹۲ درصد از این طرح‌ها براساس برنامه زمان بندی در حال فعالیت‌های بودند و تنها ۴ درصد از این طرح‌های اقتصادی راکد بودند.  

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور بیان کرد: توجه به فرزندان مددجویان یکی دیگر از موضوعاتی است که در اولویت کمیته امداد کشور بوده و قرار است برای ١۵٠ هزار نفر از مددجویان امسال طرح‌های آموزشی و مهارتی اجرایی شود. 

فیروزآبادی همچنین اعلام کرد که با توجه به حجم فعالیت‌های طراحی شده برای کمیته‌های امداد در سطح کشور، تفویض اختیارات نیز به استان‌ها در دستور کار قرار گرفته و عنوان کرد: توجه به مشاغل دانش بنیان و خانگی اولویت ایجاد اشتغال در کمیته امداد است. 

به گفته او؛ ایجاد نوآوری و پشتیبانی از تولید کالا و خدمات می‌تواند در کنار هم قرار گرفته و شرایط برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی مددجویان را فراهم کنند. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور ادامه داد: به صورت ماهیانه نسبت به پایش اشتغال‌های ایجاد شده به صورت استانی و ملی اقدام می‌شود و تاکنون تمام هدف‌گذاری‌های انجام شده در حوزه اشتغال محقق شده است. 

فیروزآبادی با بیان اینکه بانک‌ها همکاری خوبی با کمیته امداد داشته و تسهیلات لازم تاکنون پرداخت شده اما حجم قابل توجهی از این اعتبارت در انتهای سال پرداخت می‌شود، گفت: پرداخت تسهیلات در طول سال و توزیع متوازن، میتواند کمک شایانی به اشتغالزایی کند.

معاون کمیته امداد کشور اضافه کرد: اعتبارات امسال همچون سالیان گذشته تقسیم نشده و براساس جامعه هدف و سرانه جمعیت بیکار جامعه پرداخت شده است.

معوقه مددجویان کمیته ۱.۵ درصد کل معوقات بانکی است

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *