اساسی‌ترین نیاز امروز استان از منظر گلرو/ مشکل‌آفرینی سدسازی‌های ترکیه در منطقه

سادس/سمنان نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه از کم‌آبی به عنوان مهمترین مشکل امروز استان سمنان نام برد و بر ضرورت چاره‌جویی برای رفع این معضل تاکید کرد.

دکتر عباس گلرو در نشست کمیته اقتصادی نیروهای ائتلاف انقلاب در سمنان اظهار کرد: اگر بخواهیم تنها یک کار اساسی در استان سمنان انجام دهیم، بی‌تردید آن کار: آب است وآب است و آب.

این عضو خانه ملت بر ضرورت توجه و برنامه‌ریزی برای حل مشکل کم آبی در درازمدت تاکید و خاطرنشان کرد: بحران کم آبی چه در سطح ملی و منطقه‌ای و چه در سطح استان یک مشکل اساسی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سدسازی‌های ترکیه و عدم توجه به حق‌آبه هامون و کاهش دبی آب در دجله و فرات و…را از مشکلات منطقه ای ناشی از کم آبی برشمرد و تصریح کرد: طرح‌های کشور ترکیه در حوزه سدسازی برای کشورهای منطقه و از جمله ایران و عراق مشکل‌ساز شده است.

وی از مدیریت منابع آبی و کشف منابع جدید آبی به عنوان دو راهکار برای عبور از مشکلات ناشی از کم آبی یاد کرد و گفت: در بحث مدیریت منابع آبی نیازمند برنامه ریزی اساسی هستیم.
وی با اشاره به لزوم استفاده درست از منابع موجود ادامه داد: باید از همه منابع در دسترس از پساب‌ها تا آب های سطحی و … به بهترین نحو استفاده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه با اشاره سهم بیش از 90 درصد بخش کشاورزی استان از منابع آبی موجود اظهار کرد: توسعه استفاده از سیستم های نوین آبیاری و کشت محصولات با نیاز آبی کمتر ضروری است.

وی از پیگیری پروژه های مرتبط با تامین آب در سه شهرستان سمنان، مهدیشهر و سرخه خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه جدی ترین مشکل حوزه انتخابیه آب است، بخش مهمی از توان ما به عنوان نماینده مردم مصروف رفع مشکلات این بخش و پیگیری پروژه های مرتبط با آب می‌شود.

اساسی‌ترین نیاز امروز استان از منظر گلرو/ مشکل‌آفرینی سدسازی‌های ترکیه در منطقه

گلرو با اشاره به توجه جدی به حوزه دانش‌بنیان‌ها در استان گفت: با پیگیری‌های مستمری که شد خوشبختانه سمنان سومین شهر کشور بود که صاحب دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی شد. اگرچه تلاش ما بر این بود که سمنان نخستین شهر کشور در این بخش شود اما تا بسترسازی‌ها و زمینه‌سازی‌ها صورت گرفت این دهکده فناوری در مشهد و همدان ایجاد شد و لذا سمنان سومین شهر کشور شد که دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی در آن افتتاح شد.

این نماینده اصولگرا، توفیقات به دست آمده در حوزه دانش‌بنیان‌ها را مرهون نگاه حکیمانه رهبری معظم انقلاب و توجه ویژه معظم‌له به دانش و فناوری‌های نو ارزیابی و تصریح کرد: خوشبختانه به برکت نگاه حکیمانه مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، گام های بلندی در کشور در این بخش برداشته شده است.

گلرو با بیان اینکه رفع مشکلات مردم نیازمند همتی والا است گفت: برای حل جدی این مشکلات بیش از هر چیز به نیروهای اصیل، انقلابی، و ولایی و “حاج قاسمی” نیاز داریم که بتوانند باری از مردم را به دوش بگیرند.
وی از نیروی ائتلاف انقلاب به عنوان نیروهایی انقلابی و متعهد نام برد و گفت: باید تلاش شود تا این جریان اصیل بیش از پیش تقویت شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *