مصطفی کارخانه: می‌ترسم در باد برد لهستان بخوابیم/ باید مقابل ایتالیا بجنگیم

مصطفی کارخانه: می‌ترسم در باد برد لهستان بخوابیم/ باید مقابل ایتالیا بجنگیم

پیشکسوت والیبال می‌گوید در هفته سوم لیگ ملت‌ها هر مسابقه حکم فینال را دارد و ملی‌پوشان ایران باید با تلاش بیشتری مقابل رقبای خود قرار بگیرند.

به گزارش سادس، تیم ملی والیبال ایران در اولین دیدار خود از هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال مقابل لهستان به میدان رفت و در خانه این تیم و جلوی تماشاگرانش با حساب سه بر دو پیروز شد.

ملی‌پوشان ایران از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه، ۱۶ تیر در دومین دیدار خود از هفته سوم مقابل ایتالیا به میدان می‌روند.

 مصطفی کارخانه، کارشناس و پیشکسوت والیبال در گفت‌وگو با سادس به عملکرد تیم ملی مقابل لهستان اشاره و بیان کرد: یکی از بازی‌های خوب ما بود که جنگیدیم و تسلیم نشدیم. در برابر ۱۵ هزار تماشاگری که مشتاقانه لهستان را تشویق می‌کردند و با بضاعتی ۴۰، ۵۰ درصدی برابر تیم اول رنکینگ جهان قرار گرفتیم. رشد و پیشرفت تیم ملی را از هفته اول می‌بینیم. دو ستی را هم که واگذار کردیم به سرویس‌های لهستان باختیم و در مقابل گیم‌هایی را که بردیم در سرویس خوب کار کردیم. یک زمان تیمی که خوب حمله می‌کرد، برنده می‌شد اما امروز تیمی که خوب سرویس می‌زند، خوب هم دفاع می‌کند و پیروز می‌شود. به نظرم کار بزرگی انجام شد و بازیکنان ما استحقاق دریافت پاداش را هم دارند چون تیم اول جهان را بردند.

او به روند پیشرفت بازیکنان ایران در جریان لیگ ملت‌ها اشاره کرد و گفت: اسفندیار و میلاد عبادی‌پور به عنوان دریافت کننده‌های قدرتی ما جزو ستاره‌های ایران مقابل لهستان بودند، امین اسماعیل‌نژاد جزو پر امتیازترین بازیکنان لیگ ملت‌ها است و وادی هر روز باتجربه‌تر می‌شود. بازیکنان ما راه کسب امتیاز و پیروزی را یاد گرفته‌اند. البته گاهی افت و خیز دارند اما این موضوع مقابل تیم اول جهان طبیعی است.

کارخانه افزود: کادر فنی به خوبی بازیکنان را هدایت می‌کند و از آنها بازی می‌گیرد. از طرفی حضور آقای داورزنی به عنوان رئیس فدراسیون والیبال در کنار بازیکنان بی‌تأثیر نبود. بازیکنان هم به خودباوری رسیده‌اند و در برابر تیم‌های بزرگ دنیا خوب کار می‌کنند.

این کارشناس والیبال در مورد ارزیابی خود از دیدار با ایتالیا گفت: از قرعه هم شانس آوردیم و روز گذشته استراحت داشتیم چون مقابل لهستان بازی سنگینی داشتیم، به ریکاوری نیاز بود. اگر بازیکنان همانگونه که مقابل لهستان کار کردند با ایتالیا هم بازی کنند، پیروز می‌شویم. هرچند ایتالیا تیمی حرفه‌ای است و بازیکنان خوبی دارد اما تنها ستاره داشتن ملاک پیروزی نیست، بلکه باید جنگید و مبارزه کرد. در والیبال مساوی نداریم و باید برد یا باخت. بنابراین باید بجنگند و تلاش کنند.

او در مورد شانس ایران برای صعود به دور پایانی لیگ ملت‌ها گفت: با توجه به عملکردشان برابر لهستان، شانس زیادی برای تیم ملی قائل هستم. البته نگرانی من این است که مبادا در باد پیروزی مقابل لهستان خوابیده باشیم و کمتر تلاش کنیم. هر بازی که جلو می‌رویم حکم فینال را دارد و باید با این دیدگاه به مصاف رقبایمان برویم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *