مسئولان لرستان نسبت به مدیریت آب با تمرکز و اولویت عمل کنند

سادس/لرستان نماینده مردم لرستان در خبرگان رهبری گفت: عبور مطلوب آب در پلدختر مطالبه اصلی مردم است.

آیت‌الله مبلغی در شورای فرهنگ عمومی پلدختر با بیان اینکه مردم شهرستان بخشی از مردم لرستان هستند که خصائص ارزشمندی دارند اظهار کرد: صفا، صمیمت مردم با بعد اجتماعی زبانزد خاص و عام هستند و شخصیت‌های بزرگی از میان مردم پرورش پیدا کرده است که در دوران دفاع مقدس حماسه‌آفرینی کردند.

وی تصریح کرد: جاده، پل، آب، کشاورزی، نفت، گاز و انرژی از لحاظ سرزمینی. پلدختر در استان متمایز کرده است.

نماینده مردم لرستان در خبرگان رهبری با بیان اینکه پل نماد فراگیر کشوری برای شهرستان پلدختر است افزود: اگر بر اثر سیلاب بخشی از این پل‌ها تخریب‌شده نباید نیمه‌کاره رها شوند و هر چه زودتر باید تکمیل شوند.

مبلغی با تأکید بر اینکه بحث آب در لرستان موضوع مهمی است خاطرنشان کرد: لرستان از استان‌های پر آب کشور که از لحاظ برخورداری وضعیت مثبتی در این استان داریم ولی چالش بزرگی در این موضوع داریم آن‌هم مسئله مدیریت آب است.

وی اضافه کرد: آب منشا حیات است و اگر مدیریت نشود طغیان این آن آسیب‌زا می‌شود و مردم به مانند وقوع سیلاب فروردین ۹۸ دچار خسارت و سختی برای مردم و سرزمین می‌شود.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: به شکل تخصصی توزیع عادلانه آب، ساخت سد، پیشگیری از هدر رفت آب و جلوگیری از طغیان، مسئولان تمرکز اولویت‌دار بر مسئله آب باید داشته باشند.

مبلغی ادامه داد: پلدختر معبر آب است و خواسته مردم عبور مطلوب آب باشد و نباید همیشه سهم این مردم از آب، سیلاب و خسارت باشد.

وی با اشاره به شاخصه مهم ولایتمداری پلدختری‌ها، افزود: مردم این منطقه دارای نظام ارزشی خاص بر محوریت ولایتمداری دارند، حضور سادات و احترام مردم به آن‌ها به خاطر پیامبر ص در این منطقه شعبه‌ای از این ولایتمداری بوده و توجه به نظام و رهبری، ارزش‌های اخلاقی، اجتماعی، دینی، انسانی و معیار گرایی از ویژگی‌های مردم این دیار است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *