محمودزاده: وزارت نیرو از ظرفیت بخش خصوصی برای تولید برق استفاده کند

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سرمایه‌گذاری نکردن دولت‌ها برای تولید برق در کشور گفت که باید وزارت نیرو از ظرفیت بخش خصوصی برای تولید برق استفاده کند تا بتوان ظرف چند سال آینده مشکل کمبود برق را رفع کرد.

جلال محمودزاده در گفت‌وگو با سادس با اشاره به افزایش مصرف برق در کشور با شروع فصل گرما گفت: با شروع فصل گرما شاهد پیک مصرف برق هستیم که به دنبال آن وزارت نیرو اقدام به قطع برق چاه‌های کشاورزی کرده است که علت آن هم به تولید نامناسب برق در کشورمان برمی‌گردد.

وی توضیح داد: یکی از مشکلات دولت‌ها این بوده که از نیروگاه‌های جدید استفاده نکرده‌اند حال اینکه ایران کشوری است که از انواع انرژی‌های بادی و خورشیدی برای تولید برق برخوردار است و می‌تواند از طریق این انرژی‌های نوین برق تولید کرده و حتی صادر کند اما کم کاری صورت گرفته است.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: گلایه ما از وزارت نیرو این است که از ظرفیت بخش خصوصی برای تولید برق از انرژی‌های نوین به خوبی استفاده نمی‌کند. مثلا در حوزه انتخابیه بنده سه نفر از بخش خصوصی مجوز گرفته و به آن‌ها نزدیک به ۵۰ هکتار زمین برای تولید برق داده شده است اما حاضر نشدند با آن‌ها قراردادی بسته که برق تولیدی‌شان را خریداری کنند.

محمودزاده یادآور شد:‌ وضعیت فعلی کشور از لحاظ کمبود تولید برق به دلیل کم کاری دولت‌هاست که معمولا چشم‌شان به دنبال واردات برق از کشورهای همسایه همچون ترکیه و ارمنستان بوده است از این رو سرمایه‌گذاری لازم برای زیرساخت‌های تولید برق صورت نگرفته است. انتظار می‌رود وزارت نیرو از ظرفیت بخش خصوصی برای تولید برق استفاده کند تا بتوان ظرف دو، سه سال آینده این مشکل را حل کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *