رتبه ۳۰ ام‌ بانکهای گلستانی در پرداخت وام ازدواج/ ۶۸ درصد جوانان گلستانی در صف انتظار

سادس/گلستان مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان استان گلستان با اشاره به رشد نسبی پرداخت وام ازدواج در گلستان، از رتبه بسیار پایین بانک های استان گلستان در پرداخت وام ازدواج انتقاد کرد.

حجت الاسلام متقی فر عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان گلستان که در استانداری این استان و به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد با اشاره به کاهش آمار ازدواج در کشور در سالهای اخیر به ویژه ۱۵ سال گذشته، اظهار کرد: وضعیت استان گلستان نیز به تبع همین آمار در حال کاهش است.
وی با بیان اینکه آمار ثبت طلاق در شهرهای کوپک در حال رشد است، افزود: در شهرهای بزرگ ـمار چندسالی هست که نگران کننده بوده ولی تقریبا روند ثابتی را طی می کند و نگاه ما این است که باید در حوزه اقدامات ایجابی فرهنگی بر شهرهای کوچک متمرکز شد.

مدیرکل ازدواج وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه داده های تحقیقاتی نشان می دهد که ۵۰ درصد طلاقها در ۱۰۰ شهر رخ می دهد، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم با اقدامات هوشمندانه فرهنگی و اجتماعی و با تدابیر ویژه وضعیت را در این ۱۰۰ شهر کنترل و ساماندهی کنیم.

متقی فر از فعالیت ۴۵۰ مرکز مشاوره ازدواج در سطح کشور خبر داد و گفت: ما آمادگی داریم تا در صورت همکاری مدیران ارشد استان گلستان و در اختیار قرار دادن مکان، مجوز راه اندازی مرکز مشاوره ازدواج در استان گلستان به همراه هزینه مشاور را از سوی وزارت ورزش و جوانان تامین کنیم.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۵ هزار کارگاه آموزشی پیش از ازدواج در سطح کشور، ادامه داد: این آمار از نظر ما با نیاز کشور فاصله بسیاری دارد و باید به صورت کاملا هدفمند و روشمند توسعه پیدا کند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با انتقاد از عدم همکاری برخی بانک‌ها در استان گلستان در حوزه پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج، تصریح کرد: در حال حاضر استان گلستان و بانک های این استان در حوزه پرداخت وام قرض الحسنه در رتبه سی ام کشور قرار دارند که بسیار نگران کننده است.

متقی فر از ثبت نام بیش از ۱۷ هزار نفر از جوانان گلستانی در سایت درخواست وام ازدواج بانک مرکزی خبر داد و اضافه کرد: از این میان بالغ بر ۱۴ هزار نفر در زمان مقرر موفق به تشکیل پرونده شده اند که حدود ۳ هزار و ۶۰۰ نفر نیز وام خود را دریافت کرده و الباقی که حدود ۶۸ درصد افراد هستند در نوبت دریافت قرار دارند.

وی با انتقاد از طرح برخی از شروط غیرقانونی توسط بانک ها برای جوانان، گفت: برخی بانک ها علاوه بر سخت گیری های خاص خود برای ضمانت، اخیرا شرط کرده اند که فرد ضامن کارمند باید حداقل ۱۰ سال از سابقه خدمتش باقی مانده باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *