۱۳۰ایراد در ورزشگاه ۱۵هزار نفری یاسوج/حال ناخوش فوتبال در کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۰ایراد در ورزشگاه ۱۵هزار نفری یاسوج/حال ناخوش فوتبال در کهگیلویه و بویراحمد

سادس/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ورزشگاه ۱۵هزار نفری یاسوج و تیم فوتبال شهرداری یاسوج توضیحاتی ارائه کرد.

“عین الله دهقان” در گفت و گو با خبرنگار سادس افزود: مشکلات ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج و هتل ورزش یاسوج دو پروژه ورزشی مهم استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

وی اظهارکرد: امیدواریم در سفر رئیس مجلس به این دو پروژه توجه ویژه شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج ۱۳۰ ایراد دارد که به همین دلیل تا کنون از شرکت توسعه و تجهیز تحویل نگرفته ایم.

دهقان تصریح کرد: برای رفع این تعداد ایراد، حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در صورت تامین این میزان اعتبار همه مشکلات این ورزشگاه برطرف خواهد شد و آماده خدمت به استان و ورزشکاران است.

وی ادامه داد: هتل ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج از سال ۸۵ تاکنون حدود ۱۷ سال پیش عملیات اجرایی آن شروع شده و هم اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد این هتل تاکنون هفت مدیرکل ورزش و جوانان به خود دیده است که برای تکمیل و تجهیز آن نیاز به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای داشتن تیم فوتبال در لیگ بزرگسالان فوتبال نیاز به حامی مالی و اسپانسر داریم.

دهقان تاکید کرد: صرفاً داشتن یک تیم فوتبال در لیگ یک فوتبال کشور کافی نیست و نیاز به حامی مالی قوی در این خصوص وجود دارد.

وی اظهارکرد: تیم فوتبال شهرداری یاسوج به علت نداشتن  حامی مالی رها شد، به لیگ دسته دو و سه کشور سقوط کرد و در نهایت منحل و محو شد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون دعا برای گرفتن مجوز تیم فوتبال در لیگ دسته یک کشور باز است تنها بحث حامی مالی است و اداره کل ورزش و جوانان استان این آمادگی را دارد که درصورت وجود حامی، مقدمات داشتن یک تیم فوتبال بزرگسالان را در استان فراهم کند.

دهقان بیان کرد: تنها تیم فوتبال بزرگسالان در استان کهگیلویه و بویراحمد به نام “نفت و گاز گچساران” وجود دارد اما متاسفانه به علت نداشتن حامی و کمک‌ها و حمایت‌های لازم هم اکنون در لیگ دسته سوم فوتبال است و حال خوشی هم ندارد.

گفتنی است که کلنگ احداث ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج از سال 86 و در دولت نهم به زمین زده شد و در ردیف طرح های مهر ماندگار قرار گرفت و قرار بود تا سال 92 به بهره برداری برسد اما به دلیل تامین نشدن منابع اعتباری متوقف شد. با شروع به کار دولت یازدهم این ورزشگاه پس از 9 سال بلاتکلیفی سرانجام تکمیل و در اردیبهشت ماه 94 با حضور ” محمود گودرزی” وزیر وقت ورزش و جوانان دولت یازدهم به بهره برداری رسید و از آن زمان تاکنون نه تنها هیچ‌گونه مسابقه فوتبالی در آن برگزار نشده بلکه صندلی ها و سازه ها و تجهیزات آن نیز رو به فرسودگی رفته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *