زلزله ۶.۱ ریشتری در هرمزگان / اعزام تیم‌های ارزیاب / ثبت ۵ پس لرزه

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از وقوع زلزله ۶.۱ ریشتری در بندرخمیر استان هرمزگان خبر داد و اعلام کرد که تیم‌های ارزیاب به محل اعزام شده‌اند.

محمدحسن نامی در گفت‌وگو با سادس، دراین‌باره گفت: برابر اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله‌ای به بزرگی۶.۱ ریشتر در ساعت ۲:۰۲ بامداد امروز حوالی بندرخمیر در مرز خلیج فارس و هرمزگان را لرزاند. این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین رخ داده است.  

وی با بیان اینکه کانون این زلزله در۳۴ کیلومتری بندر خمیر بوده است، گفت: همچنین کانون زلزله۴۱ کیلومتر تا شهرستان کنگ و۴۸ کیلومتر تا بندر لنگه فاصله دارد و در نقاط مختلفی از احساس شده است. همچین این محل ۱۰۷ کیلومتر با بندرعباس فاصله دارد.

نامی ادامه داد: در پی وقوع این زلزله تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی به حالت آماده باش درآمده و تیم‌های ارزیاب از سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها و … نیز به مناطق متاثر از حادثه اعزام شده‌اند و گزارش بررسی‌های آنان به زودی اعلام خواهد شد.

در همین زمینه بخوانید: قبل، حین و بعد از وقوع زلزله چه کار کنیم؟

۲:۳۷- مهدی ولیپور، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز با بیان اینکه تاکنون گزارشی از وقوع خسارات و ارزیابی‌ها اعلام نشده است، به سادس گفت: دقایقی پس از این زلزله سه تیم ارزیاب از سوی جمعیت هلال احمر استان هرمزگان به مناطق متاثر از زلزله اعزام شدند و بررسی‌های آنان در حال انجام است.

وی به اشاره به اطلاعات جمعیتی در شعاع ١٥ کیلومتری کانون وقوع زلزله نیز گفت: در این محدوده ۲۰۵۱ خانوار و در مجموع ٧٨٦٦نفر ساکن هستند. همچنین تعداد آبادی‌های واقع در محدوده ۱۵ کیلومتری از کانون زلزله نیز در حدود ٩ روستاست که ارزیابی از آنها در حال انجام است.

۲:۴۵- تصاویری که از این زلزله در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده حاکی از ترک خوردگی دیوار برخی از منازل و ساختمان‌های قدیمی است.

تصاویری که از خسارات زلزله در فضای مجازی منتشر شده است

ثبت ۵ پس لرزه تاکنون

۲:۵۰- درپی این زلزله تا ساعت ۲:۴۰ بامداد امروز و برابر گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران دست‌کم پنج پس لرزه دیگر نیز این مناطق را لرزانده است که بزرگ‌ترین آنها ۴.۷ ریشتر شدت داشته است.

تکمیل می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *