نوروزی: وزیر راه درباره سانحه قطار مشهد- یزد در مجلس پاسخگو باشد

نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت که وزیر راه باید نسبت به حادثه خروج قطار مشهد-یزد در مجلس حاضر شود و پاسخگو باشد. این حادثه دل مردم را رنجانده است.

به گزارش سادس، رحمت الله نوروزی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس و در جریان بررسی ‫گزارش کمیسیون عمران در خصوص سانحه قطار مسافری مشهد – یزد در تذکری گفت:‬ طبق برنامه ششم توسعه باید ۱۰ درصد از بودجه سالانه برای توسعه شبکه ریلی و کریدورهای بین المللی اختصاص پیدا کند که مدیرعامل سابق شرکت ملی راه آهن این کار را انجام نداده است.

وی افزود: وزیر راه باید نسبت به حادثه رخ داده درخصوص خروج قطار از ریل در محور مشهد-یزد در مجلس حاضر شود و پاسخگو باشد. این حادثه دل مردم را رنجانده است. روز گذشته هم حادثه ای در علی آباد کتول رخ داد و یک جوان ۳۰ ساله و کودک ۵ ساله در تقاطع غیرهمسطح در این منطقه به دلیل بروز حادثه تصادف فوت کردند که این امر ناشی از کم کاری مسئولان بوده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: آقای صالحی مدیرعامل راه آهن نمی تواند مسئول سوانح را مشخص کند. این تعارض منافع بوده و وزیر باید حکم مسئول رسیدگی به سوانح را امضا کرده و  در صحن علنی مجلس نسبت به موضوعات پیش آمده پاسخگو باشد.

وی در تذکر دیگری به وزیر علوم گفت: برخلاف قول وزیر علوم، سهم جذب دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد کاهش پیدا کرده و به دانشگاه های غیرانتفاعی داده شده است.

نوروزی همچنین خطاب به رئیس مجلس گفت: قول اجرای قانون رتبه بندی معلمان را داده بودید و معلمان چشم انتظار هستند؛ وزیر آموزش و پرورش باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشد. همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز از موضوعاتی است که باید مورد توجه مجلس قرار گیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *