طغیانی: نوسازی ناوگان ریلی با واگذاری به بخش خصوصی واقعی رخ می‌دهد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که بهسازی و نوسازی ناوگان ریلی کشور با واگذاری به بخش خصوصی واقعی و نه فاسد، اتفاق می افتد.

به گزارش سادس، مهدی طغیانی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس با اشاره به ‫گزارش کمیسیون عمران در خصوص سانحه قطار مسافری مشهد – یزد گفت:‬ این سانحه محصول ساختار و سیستمی بوده که خوب کار نکرده و اشتباهات را افزایش داده است.

وی ادامه داد: در حالی که مجموعه های برنامه ریزی تلاش می کنند تا سوانح به حداقل برسد، در سال های اخیر سیستم ضعیف راه آهن کشورمان باعث بروز سانحه های بزرگی شد؛ ما در مجلس در برابر جان تک تک مردم مسئول هستیم و باید سیستم ها را بررسی و پیگیری کنیم.

طغیانی وضعیت بهره برداری از سرمایه عظیم راه آهن کشور را بسیار ضعیف دانست و توضیح داد: در سانحه اخیر ۳۰ کیلومتر مسیر بالانس نداشت و حتی اگر بیل مکانیکی در مسیر قرار نداشت، یک ترمز قطار این سانحه را به بار می آورد. از سوی دیگر سرعت قطارها بسیار کند است و تا بار از بندرعباس به تهران برسد، ۲ روز طول می کشد حال اینکه ما از کریدور شمال-جنوب و شرق-غرب صحبت می کنیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، سیاست های کلی اصل ۴۴ را چراغ راهنمایی خواند و یادآور شد: آیین نامه های لازم از ۱۲ سال قبل ابلاغ شده، باید از بخش خصوصی استفاده شود اما ایرادات کار باعث خروج این بخش از راه آهن شده است. بهسازی و نوسازی ناوگان ریلی کشور با واگذاری به بخش خصوصی واقعی و نه فاسد، اتفاق می افتد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *