ماجرای تصرف ۲۶ هزار متر مربع از اراضی اسکله بندرترکمن/ دستور شناسایی ساختمان‌های ناایمن

سادس/گلستان مدیرکل بازرسی گلستان جزئیات ماجرای تصرف ۲۶ هزار متر مربع از اراضی اسکله بندرترکمن و بازگشت آن به بیت‌المال را تشریح کرد.

محمد تقی حاجی مشهدی امروز دوشنبه ۶ تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان، با تشریح ماجرای برگشت ۲۶ هزار متر مربع از اراضی دولتی تصرف شده در اسکله بندرترکمن اظهار کرد: در بخش اراضی مربوط به اسکله بندرترکمن گزارشی مبنی بر تصرف زمین دولتی به مساحت ۲۶ هزار متر مربع توسط یک فرد به ما گزارش شد که بررسی های ما نشان داد این فرد قبلا هم این اراضی را تصرف کرده بود و  پرونده آن هم تشکیل شده بود که در نتیجه پیگیری ما اسناد این فرد ابطال شد.

وی افزود: این فرد مجدد بعد از گذشت چهار سال از غفلت مسئولان ذی ربط سوءاستفاده کرد و درخواست دادخواست ابطال اراضی دولتی را داد که پس از پیگیری هایی که ما انجام دادیم رای تجدید نظر نقض شد و مقرر شد این اراضی به دامن دولت و بیت‌المال برگردد.

مدیرکل بازرسی گلستان با بیان اینکه در موضوع تصرف اراضی اسکله بندرترکمن وظیفه دستگاه اجرایی ذی ربط، ابطال اسناد فرد مورد نظر است که ما مکاتبات لازم را انجام دادیم، تصریح کرد: کارشناسان، ارزش ریالی این ۲۶ هزار مترمربع زمین را ۱۱۰ میلیارد تومان تخمین زدند.

حاجی مشهدی از دستور اداره‌کل بازرسی گلستان برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن خبر داد و ابراز داشت: حادثه متروپل تلنگری برای دستگاه های نظارتی و اجرایی برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه بود که نامه هشدار ساختمان‌های ناایمن به دستگاه های اجرایی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان ارسال شد تا نسبت به شناسایی و اعلام ساختمان های ناایمن سطح استان اعلام کنند.

مدیرکل بازرسی گلستان به ترک‌فعل در احیای خلیج گرگان اشاره کرد و متذکر شد: رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بازدید از خلیج گرگان، توضیحات لازم را از مسئولان امر گرفتند که پس از آن پیگیری ها آغاز شد و هشدارها و تذکرات به دستگاه‌های ذی‌ربط داده شد.

وی با بیان اینکه مکاتبات مختلفی در خصوص احیای خلیج گرگان انجام شد و گزارش آن به صورت مرتب به رئیس سازمان بازرسی کل کشور انجام می شود، یادآور شد: بخشی از تلاش مسئولان برای خلیج گرگان وابسته به اراده استان است که ما آن را رصد می کنیم اما بخشی دیگر از اقدامات مربوط به سایر استان‌ها است که همه این اقدامات همت مضاعفی را می‌طلبد و وظیفه ما نزدیک کردن این اقدامات به یکدیگر است.

حاجی‌مشهدی با اشاره به اینکه وظیفه ما آسیب شناسی و نظارت بر فعالیت و عملکرد مدیران و دستگاه های اجرایی است، گفت: ترک فعل هایی در حوزه خلیج گرگان اتفاق افتاد که دستگاه قضا مستقیما به آن ورود کرده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *