گره‌کور واگذاری زمین گلف مجموعه انقلاب/ شرکت توسعه روبروی فدراسیون گلف!

گره‌کور واگذاری زمین گلف مجموعه انقلاب/ شرکت توسعه روبروی فدراسیون گلف!

رییس فدراسیون گلف از درخواست این فدراسیون از شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به منظور واگذاری زمین گلف مجموعه انقلاب خبر داد و گفت: متاسفانه در این راستا چالش‌ جدی وجود دارد که همچنان حل نشده باقی مانده است!

حمید عزیزی در گفت‌وگو با سادس، درباره درخواست واگذاری  زمین گلف، اظهار کرد: در این رابطه با اشکال قانونی مواجه هستیم و باید بدانیم شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی یک شرکت است و تحت قوانین و مقررات شرکت‌ها اداره می‌شود و نوع اداره آن موجب می‌شود در بسیاری از مسائل با محدودیت مواجه باشد.

وی ادامه داد: یکی از محدودیت‌ها اینکه با رویه فعلی، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی مجبور است به موضوعات سودآور توجه کند و اگر یک موضوع ملی در حوزه ورزش پیش روی این شرکت قرار دهیم، مقوله سود و منافع قطعا بر مصالح ارجحیت دارد.

رییس فدراسیون گلف با تاکید بر ضرورت تغییر نحوه اداره مستقلات، اختیارات و مقررات ذیل این شرکت، بیان کرد: تشکیل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، تحت قانون مصوب مجلس شورای اسلامی انجام شده است اما متعاقب این قانون، اقداماتی رخ داده و برای آن موارد تکمیلی طراحی و تصویب شده است.

عزیزی با اشاره به اینکه هیات وزیران تصمیم گرفته چه مواردی از املاک و مستقلات به این شرکت واگذار شود، ‌خاطرنشان کرد: اگر در قانون تشکیل شرکت مسئله‌ای پیش‌بینی نشده باشد با توجه به اینکه هیات وزیران تصویب کرده در نتیجه هیات وزیران نیز باید تغییرات لازم را مدنظر قرار دهد.

وی افزود: برخی فدراسیون‌ها در حوزه‌های همگانی و آموزشی نیازمند فضاهایی هستند که باید در اختیار آن‌ها قرار گیرد و هیات وزیران می‌تواند آن را مصوب و از سوی وزارت ورزش و جوانان در اختیار شرکت قرار گیرد.

رییس فدراسیون گلف با اشاره به مشکل موجود در راستای واگذاری زمین گلف، عنوان کرد: شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بر اساس نظارت دستگاه‌های نظارتی می‌گوید از این امکان برخوردار نیست که کمتر از قیمت ارزیابی شده کارشناسی، ‌ مجموعه را در اختیار متقاضیان قرار گیرد و این اتفاق در حالی رخ داده که شرکت در مورد زمین گلف در شرایط زیان‌ده قرار دارد.

عزیزی با بیان اینکه بنابر اذعان کارشناسان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، زمین گلف دارای تراز مالی منفی یک میلیارد تومانی برای شرکت است، گفت: به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اعلام کردیم حاضر هستیم یک میلیارد تومان از جیب فدراسیون هزینه کنیم و تمامی هزینه‌های نگهداری را تقبل خواهیم کرد و بهره‌برداری را نیز انجام می‌دهیم و اینگونه یک میلیارد تومان ضرر از دوش شرکت توسعه برداشته خواهد شد اما این شرکت می گوید صرفا امکان واگذاری به میزان ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیارد تومان و اجاره آن هم فقط به مدت یکسال، بر اساس ارزیابی کارشناسان وجود دارد.

وی ادامه داد: سوال ما این است اگر بعد از یکسال شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تصمیم گرفت زمین گلف را به جایی غیر از فدراسیون گلف واگذار کند تکلیف ما چیست؟ هزینه‌های صورت گرفته از سوی ما در بخش نگهداری چه خواهد شد؟ به شرکت توسعه اعلام کردیم به صورت ۱۰ ساله و با رقم ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان واگذاری زمین صورت گیرد تا بتوانیم برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشم و سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهیم چرا که به صورت یکساله امکان واگذاری نیست و به هیچ وجه عاقلانه نخواهد بود.

انتهای پیام  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *