انتقاد خضریان از مسئول دانستن کمیسیون اصل ۹۰ در بروز مشکلات حوزه پزشکی

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: شاهد این مصداق هستیم که کسانی که سال ها مسئولیت اجرایی داشته و در حوزه قانونگذاری حضور داشتند همه مشکلات را به گردن مجلس یازدهم و کمیسیون اصل ۹۰ که پیگیر موضوع رفع مشکلات مردم در حوزه پزشکی است، می اندازند.

به گزارش سادس، علی خضریان در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی بیان کرد: در جلسه علنی امروز مجلس شاهد این مصداق هستیم که کسانی که سال ها مسئولیت اجرایی داشتند و در حوزه قانونگذاری حضور داشتند همه مشکلات را به گردن مجلس یازدهم و کمیسیون اصل ۹۰ که پیگیر موضوع رفع مشکلات مردم در حوزه پزشکی است، می اندازند.

 وی افزود: کارکرد کمیسیون اصل ۹۰ مشخص است و آنجا که طرز کار دستگاه ها دچار مشکل است ورود کرده و بررسی می کند و بر اساس همین قوانینی که کمیسیون های تخصصی در ادوار مختلف تصویب می کنند اقدام می کند.

نماینده مردم تهران یادآور شد: نمی شود برخی از قوانین و سیسات های کلی را بیبنیم و همه را نبینیم. مثلا ماده ۲ سیاست های کلی اسلامی می گوید باید به جایگاه اول در منطقه آسیای جنوبی غربی در حوزه سلامت برسیم که سوالم این است که با توجه به قوانین بالادستی و جاری مبنی بر افزایش ظرفیت پزشکی در مناطق محروم چگونه می توانیم سکونت کنیم در حالی که در این مناطق کمبود پزشک بیداد می کند؟

خضریان با اشاره به اظهارات امروز وزیر بهداشت در جلسه علنی مجلس گفت: ایشان گفتند ما ظرفیت برای افزایش باید داشته باشیم. دانشکده های دندانپزشکی در ۱۰سال گذشته از ۱۸ به ۶۳ رسیده اما مجموعه کسانی که در این رشته پذیرش شده اند از حدود ۲۰۰۰ نفر به کمتر از ۱۵۰۰  نفر از سال ۹۴ تا ۱۴۰۰ رسیده که باید برای آن تلاش و اقدام کرد.

وی افزود: آقایان حرف از تخصص می زنند. آن روزی که کمیسیون ویژه برجام در این مجلس تشکیل شده بود آقایان پزشک عضو آن شده بودند همین آقایانی که امروز دم از تخصص می زنند، ولی امروز می گویند که هیچ کسی حق ندارد بر قانونگذاری در کشور نظارت کند.

علی نیکزاد پس از این تذکر خضریان گفت: بالاخره طرز کار کمیسیون اصل ۹۰ مشخص است، ولی اگر کمیسیون های تخصصی با همدیگر کار را پیش ببرید بهتر است. الان شما موضوعی را فرمودید و دوستان هم نقطه نظرات خودشان را گفتند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *