سرمربی پیشین مصر: صلاح هیچ کاری برای کشورش نکرده است

سرمربی پیشین مصر: صلاح هیچ کاری برای کشورش نکرده است

حسن شحاته عنوان کرد محمد صلاح تاکنون هیچ کاری برای کشورش نکرده است.

به گزارش سادس و به نقل از بی ساکر، محمد صلاح ممکن است بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال مصر باشد اما حسن شحاته، سرمربی پیشین این کشور می‌گوید که او هیچ کاری برای کشورش نکرده است. او عنوان کرد محمد صلاح با مصر هیچ افتخاری به دست نیاورده است و ستاره لیورپول باید سطح خود را در هنگام حضور در تیم ملی بالا ببرد.

در پاسخ خالد عبدالعزیز، وزیر پیشین ورزش و جوانان مصر از این مهاجم دفاع کرد و او را سفیر فوق‌العاده و شخصیتی متحد کننده برای کشورش خواند. صلاح فصل قبل در تمام رقابت‌ها برای لیورپول ۳۱ گل به ثمر رساند و ۱۵ پاس گل داد اما این مهاجم عملکرد ناامیدکننده‌ای را در عرصه بین‌المللی تجربه کرد. مصر فینال جام ملت‌های آفریقا را در ضربات پنالتی به سنگال  باخت و در بازی حساس مرحله مقدماتی جام جهانی در ماه مارس نیز به همان سرنوشت دچار شد و حضور در جام جهانی را از دست داد.

شحاته که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ مربیگری مصر را برعهده داشت و در سال‌های ۲۰۰۶، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ قهرمان جام ملت‌های آفریقا شد، خواستار پیشرفت صلاح در تیم ملی مصر شد. او گفت: همه ما می‌دانیم که صلاح یکی از ستارگان جهان است و نه فقط یکی از ستاره‌های مصر. جوایزی که او گرفت و گل‌هایی که به ثمر رساند باعث می‌شود تا او را یکی از بهترین‌ها دنیا بدانیم اما از نظر فنی متاسفم که این را می‌گویم، صلاح هیچ کاری برای تیم ملی انجام نداده است. او باید خیلی بهتر از آن‌چه که تا حالا بوده است برای مصر به میدان برود. 

او در ادامه گفت: البته نمی‌توان صلاح لیورپول را با صلاح در تیم ملی مصر مقایسه کرد چون در تیم ملی مصر بازیکنان سطح پایین‌تری هستند. این وظیفه مربی است که بهترین بازی‌ها را از او بگیرد.

مصر پس از ناکامی در راه‌یابی به جام جهانی، کارلوس کی روش پرتغالی را از سمت خود برکنار کرد و در ادامه  ایهاب گلال را نیز پس از تنها سه بازی برکنار کرد تا به دنبال سومین سرمربی در یک سال اخیر باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *