ضابطه‌ای در بازار اجاره بهای مسکن نیست

سادس/همدان نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضابطه‌ای در بازار اجاره بها مسکن نیست، گفت: متاسفانه مصوبه افزایش اجاره‌بها در هر سال تاسقف ۲۵ درصد در تهران و ۲۰ درصد در شهرهای دیگر و ۱۵ درصد در سایر شهرهای کوچک کشور رعایت نمی‌شود و پشتوانه قانونی محکمی ندارد.

کیومرث سرمدی واله در گفت‌وگو با سادس اظهار کرد: اخیرا در نشست سران سه قوا مصوبه تعیین حداکثر افزایش اجاره بها در هر سال تا سقف ۲۵درصد در تهران و ۲۰ درصد در شهرهای سراسر کشور به تایید سران قوا رسید که این امر نقطه امید و گشایش برای کاهش مشکل مستاجران خواهد بود.

وی با تاکید بر ایجاد ضرورت پشتوانه محکم قانونی برای این طرح افزود: مجلس باید از بُعد دیدگاه نظارتی و قانونگذاری خود ورود پیدا کند و این طرح در صحن علنی بررسی و تصویب شود.

سرمدی واله افزود: با این فضای قیمت بالای اجاره‌بهای مسکن مستاجران به عنوان طیفی از جامعه رها شده‌اند  و کسی به فریادشان نمی‌رسد.

وی ادامه داد: عملا ضابطه ای در بازار مسکن وجود ندارد و  به همین دلیل به هر نحوی که دلشان می‌خواهد اجاره بها را قیمت گذاری می کنند.

سرمدی واله تاکید کرد: اینجا وظیفه دولت و وظیفه نظارتی مجلس  جدید ایجاب می کند ورود پیدا کرده و این معضل بزرگ خانواده‌های مستاجر را مرتفع کند چرا که افزایش افسارگسیخته اجاره بها زندگی را بر آنان سخت کرده است.

وی یاد آور شد:با پرداختن سران قوا در نشست اخیرشان به این موضوع مهم و نیز نیت مجلس برای ورود به این مشکل امیدواریم با ایجاد یک پشتوانه  قانونی و ظابطه‌مند بتوان نسبت به حل این معضل اقدام و کمک کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *