مخالفت با دوفوریت طرح حذف موضوع نرخ باروری در استان‌ها برای ارائه تسهیلات در قانون جوانی جمعیت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست دوفوریت طرح حذف تبصره بند ت ماده (۱) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۱۴۰۰/۷/۲۴ (حذف موضوع نرخ باروری در استان ها برای ارائه تسهیلات در قانون جوانی جمعیت) مخالفت کردند.

‌به گزارش سادس، در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس، نمایندگان با درخواست بررسی طرح حذف تبصره بند ت ماده یک قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به صورت دو فوریت مخالفت کردند.

بند ت ماده (۱) این قانون به شرح زیر است:
«ت ـ وزارت کشور مکلف است با همکاری مرکز آمار ایران، هرساله به رصد مداوم میزان موالید و نرخ باروری کل در کشور پرداخته و بر اساس آن پیشنهادهای لازم را در خصوص برنامه­ریزی برای ارتقای وضعیت باروری در استانها و شهرستانها به ستاد ملی جمعیت ارائه نماید.

تبصره ـ اعطای کلیه­ امتیازات و تسهیلات این قانون مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲.۵ نباشد. این محدودیت، شامل امتیازات و تسهیلات مذکور در مواد (۶)، (۷)، (۸)، (۱۷)، (۲۲)، (۲۳)، (۲۶)، (۴۰)، (۴۱)، (۴۳)، (۴۹)، (۶۶) و (۶۸) و همچنین مواردی که در قوانین قبلی پیش بینی شده است، نخواهد بود.»

نمایندگان مجلس پس از استماع اظهارات مخالفان و موافقان رسیدگی به طرح حذف تبصره بند ت ماده (۱) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۱۴۰۰/۷/۲۴  به صورت دو فوریتی مخالفت کردند؛ بنابراین این طرح به صورت عادی در مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *