کسب مدال در بسکتبال سه به سه دور از دسترس نیست/گام به گام حرکت می‌کنیم

کسب مدال در بسکتبال سه به سه دور از دسترس نیست/گام به گام حرکت می‌کنیم

سادس/هرمزگان سرمربی تیم ملی بسکتبال سه به سه مردان ایران گفت: امیدوارم با حمایت مسئولان و نگاه ویژه به بسکتبال سه به سه شاهد درخشش و رشد روزانه این رشته ورزشی در سطح میادین بین المللی باشیم.

رضا هنگام پور در گفت و گو با سادس، افزود: از ۲ ماه گذشته مذاکرات مان را در این خصوص با رئیس فدراسیون آغاز کردیم و در جلسات مختلف تمامی جوانب را بررسی و این مسئولیت خطیر را پذیرفتم.

وی بابیان اینکه رئیس فدراسیون نظر قاطع بر اعطای این مسئولیت به بنده داشت، اظهار کرد: برنامه های مختلفی برای تیم بسکتبال سه به سه مردان ایران نیز در نظر گرفته ایم که محرله به مرحله پیش خواهیم رفت.

هنگام پور با اشاره به اینکه بسکتبال سه به سه فاز جدیدی از این رشته جذاب و مهیج است، اضافه کرد: می توان به راحتی و با کمترین هزینه در هرجایی از شهر یا کشور با یک حلقه بسکتبال این رشته را دایر کرد و به فعالیت پرداخت و با توجه به تعداد علاقه مندان به بسکتبال در گوشه گوشه کشورمان به طور حتم در آینده حرف های زیادی برای گفتن در این رشته ورزشی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه با اضافه شدن این رشته ورزشی به مسابقات المپیک تابستانی و المپیک آسیایی کسب مدال برای کشورمان می تواند یک هدف گذاری مناسب و بلند مدت باشد، عنوان کرد: برای رسیدن به مدال یا رفتن بر روی سکو نیاز به برنامه ریزی و تلاش داریم که این موضوع دور از تصور نیست اما پله پله باید حرکت کرد و برای رسیدن به آن تلاش کرد.

بازیکن اسبق تیم ملی بسکتبال کشورمان با اشاره به اینکه حجم فشار، تنظیم بدنی و پوشش دفاعی در بسکتبال سه به سه به مراتب سخت تر از بسکتبال عادی است، خاطرنشان کرد: این نوع بسکتبال در سطح جهان روزانه در حال پیشرفت است و اکنون کشورهای شرق آسیا سرمایه گذاری وسیعی بر روی آن کرده اند.

وی با بیان اینکه برای حضور در مسابقات کشوری نیز تاکنون ۶۵ تیم ثبت نام کرده اند که نشان دهنده فراگیری بسکتبال سه به سه در کشورمان است، افزود: در این مرحله از اردوی تیم ملی ۱۶ نفر دعوت شدند که دو بازیکن مصدوم و ۴ بازیکن تیم های ملی الف و ب بسکتبال کشورمان را برای حضور در مسابقات صربستان و ارمنستان همراهی می کردند و اردوی قشم را با ۱۰ بازیکن برگزار کردیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال سه به سه مردان ایران شرایط اردو در قشم را عالی و بسسیار نزدیک به کشور سنگاپور میزبان مسابقات کاپ آسیا در ۱۵ تیرماه دانست و عنوان کرد: چون مسابقات سنگاپور در فضای باز و مشابه جزیره قشم است، این اردو می تواند کمک شایانی به پیشرفت و بالا رفتن آمادگی بازیکنان کند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان منطقه آزاد قشم، اداره ورزش و جوانان قشم و شهرداری قشم برای برپایی این اردو زحمات زیادی کشیدند، اضافه کرد: در مردادماه راهی مسابقات بازی های اسلامی در قونیه ترکیه می شویم و پس از آن برای حضوری موفق در المپیک آسیایی آماده می شویم تا بتوانیم نماینده شایسته ای برای کاروان جمهوری اسلامی ایران باشیم.

هنگام پور در پایان گفت: امیدوارم با حمایت مسئولان و نگاه ویژه به بسکتبال سه به سه شاهد درخشش و رشد روزانه این رشته ورزشی در سطح میادین بین المللی باشیم.

به گزارش سادس، اردوی تیم ملی بسکتبال سه به سه جمهوری اسلامی ایران از ۲۶ خرداد  تا  چهارم تیر در جزیره قشم نگین خلیج فارس ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *