دولت زیرساخت‌های ورزش اصفهان را توسعه دهد

دولت زیرساخت‌های ورزش اصفهان را توسعه دهد

سادس/اصفهان مدیرکل سابق اداره ورزش و جوانان استان اصفهان سرانه ورزش در اصفهان را بسیار پایین و نیازمند حمایت دانست و گفت: به شرط توجه ویژه دولت به زیرساخت‌های ورزش استان اصفهان، می‌توانیم بار عظیمی از ورزش حرفه‌ای و قهرمانی کشور را بر دوش بگیریم.

محمد طباطبایی در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به مطالبه و چالش‌های جامعه ورزشی اصفهان در آستانه سفر رئیس‌جمهور به استان اصفهان، اظهار کرد: دولتمردان باید بدانند که استان اصفهان، استان برخورداری نیست و یکی از فقیرترین سرانه‌های فضای ورزشی را دارد.

وی افزود: اصفهان برخلاف تمام جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی، با توجه به زیرساخت‌های ضعیف ورزشی نمی‌تواند میزبان مسابقات بین‌المللی بزرگ در رده بزرگسالان مانند جام ملت‌های والیبال باشد.

مدیرکل سابق اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، تأکید کرد: استان ما از لحاظ جاذبه‌های گردشگری، قدمت، سابقه و نیروی انسانی یکی از استان‌های بسیار پیش قراول کشور است.

طباطبایی یادآور شد: در ورزشگاه نقش جهان به عنوان دهکده ورزشی، تنها استادیوم فوتبال تکمیل شده است. در حالی که اماکنی مانند استخر قهرمانی، پیست دوچرخه‌سواری و مجموعه المپیک اصفهان می‌تواند بار عظیمی از رویدادهای ملی کشور را در استان پوشش دهد.

 وی تأکید کرد: البته این امر به شرطی محقق می‌شود که یک نگاه فنی و ویژه نسبت به تکمیل پروژه نقش‌جهان شود. تا همین مرحله نیز به همت شرکت فولاد مبارکه بوده، اما در حوزه ورزش استان اصفهان بیش از این باید توجه شود.

مدیرکل سابق اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، افزود: محرومیت در فضای ورزش اصفهان به ویژه در شهرستان‌ها موج می‌زند. با توجه به اینکه سر تا سر استان اصفهان در 15 یا 16 رشته المپیکی ظرفیت وجود داشته و دولت و وزارت ورزش و جوانان نگاه آمایش سرزمینی به ورزش کشور دارند، پس باید یک نگاه راهبردی به ورزش اصفهان شود.

طباطبایی، تصریح کرد: استان اصفهان با توجه به سرمایه‌های انسانی و ظرفیت‌های بالا ورزشی می‌تواند بار عظیمی از ورزش حرفه‌ای و قهرمانی کشور را بر دوش کشد. این امر به شرطی محقق می‌شود که در سفر هیئت دولت توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌های ورزش اصفهان شود.

وی در خصوص شرایط باشگاه‌های ورزشی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: تنها دو باشگاه سپاهان و ذوب‌آهن در اصفهان خصولتی هستند و دیگر باشگاه‌هایی مانند گیتی‌پسند، ون‌پارس، نامی‌نو و غیره خصوصی‌اند که به خوبی در صحنه ورزش حاضر شده‌اند، اما به حمایت‌های معنوی بیشتری نیاز دارند. باید اداره کل ورزش و جوانان و مسئولان استان در امورشان تسهیلگری کند تا بتوانند سال‌های بعد در کنار سپاهان و ذوب‌آهن افتخارآفرینی کنند.

مدیرکل سابق اداره ورزش و جوانان استان اصفهان با تأکید بر نیاز جامعه ورزش به حمایت مالی بیشتر، تصریح کرد: ورزش استان اصفهان به حمایت مالی در جنبه سخت‌افزاری و هیئت‌های ورزشی نیاز دارد. همچنین 270 سازمان‌ مردم نهاد فعال استان در عرصه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و غیره نیز نباید فراموش شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *