توضیح شمسایی درباره دیدار دوستانه با آرژانتین و اسپانیا

توضیح شمسایی درباره دیدار دوستانه با آرژانتین و اسپانیا

سرمربی تیم ملی می‌گوید تنها دلیل که امکان دارد دیدار تیم ملی برابر آرژانتین برگزار نشود، مسائل سیاسی است زیرا تمام کارهای فوتسالی آن هماهنگ شده و انجام گرفته است.

وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال در گفت‌وگو با سادس در خصوص احتمال لغو دیدار دوستانه ایران و آرژانتین اظهار کرد: فکر نمی کنم چنین چیزی باشد. تمام کارها از جمله ارسال دعوت‌نامه برای تیم و برای فدراسیون‌ها انجام شده و تنها چیزی که باقی مانده است، ویزایی است که باید سفارتخانه آرژانتین صادر کند که حالا فرقی نمی‌کند ویزای عادی باشد یا ویزای اضطراری.

سرمربی تیم ملی در خصوص این که عده ای مدعی شدند که دعوت‌نامه هنوز برای فدراسیون ارسال نشده است، توضیح داد: دعوت‌نامه همین الآن در تلفن همراه من است. این نامه برای کامرانی فر، دبیر فدراسیون فوتبال ارسال شده و در آن جزییات دیدار دوستانه ایران و آرژانتین در تارخ ۱۷ و ۱۹ تیر در خاک آرژانتین قید شده است و امضای آن نیز از طرف رییس فدراسیون فوتبال آرژانتین بوده است. کارهای این دیدار را ما زودتر از نامه‌نگاری فدراسیون‌ها انجام دادیم و حتی من به تازگی هم با سرمربی تیم ملی آرژانتین صحبت کردم و او به من گفت که تمام برنامه‌ریزی‌ها برای این دو دیدار تدارکاتی صورت گرفته و حتی به بازیکنان لژیونر این تیم نیز اعلام شده که در این تاریخ برای بازی دوستانه با ایران به کشور آرژانتین برگردند. ممکن است فرآیند صادر شدن ویزا حتی ۱۷، ۱۸ روز هم طول بکشد اما این را با قاطعیت می‌گویم که تمام مسائل فوتبالی و فوتسالی مربوط به این بازی توسط تیم ملی و فدراسیون فوتبال انجام شده است.

وی در خصوص قطعی شدن دیدار دوستانه ایران و تیم ملی اسپانیا عنوان کرد: من با سرمربی تیم ملی اسپانیا صحبت کردم و هر دو با مرور تقویم هر دو تیم ملی و با توجه به زمان شروع لیگ اسپانیا، مقدماتی جام جهانی، شروع لیگ ایران و بازی‌های جام ملت‌های آسیا، تاریخی را در شهریور پیدا کردیم و آن را از طریق فدراسیون فوتبال برای فدراسیون فوتبال اسپانیا ایمیل کردیم و حالا منتظر پاسخ این کشور هستیم تا ببینیم این دیدار قابل برگزاری است یا خیر.

شمسایی درباره تورنمنت تایلند پیش از جام ملت‌های آسیا نیز توضیح داد: به فدراسیون فوتبال تایلند نامه دادیم که اگر این مسابقات را ۱۰ روز زودتر از تاریخ اعلام شده، آغاز کنند، تیم ملی ایران هم در این تورنمنت شرکت خواهد کرد و در غیر این صورت ممکن است تیم ملی قید آن را بزند.

سرمربی تیم ملی در پایان عنوان کرد: من آدمی نیستم که به خاطر کار نکردن دیگران اعتبارم را زیر سوال ببرم. قضیه تاثیر سیاست در ورزش حقیقت دارد و مصداق بارز آن، بلوکه شدن پول‌های ایران در فیفا و AFC و همچنین لغو شدن دیدار دوستانه ایران و کانادا بوده است. من اگر می‌دیدم که فدراسیون نمی‌خواهد کاری انجام دهد و حرف آن را می‌زند، نمی‌ماندم و می‌رفتم اما فدراسیون و در راس آن، آقایان ماجدی و اصولی تمام کارهای مربوط به بازی دوستانه با آرژانتین و سایر مسابقات را انجام داده‌اند و اگر بخواهد این دیدارها لغو شود، تنها دلایل آن سیاسی خواهد بود. من و کادرم بیش از وظایفمان برای هماهنگ شدن این دیدارهای دوستانه کار انجام داده‌ایم و مسائل را پیگیری کرده ایم و فدراسیون هم کمک زیادی کرده و وظابفش را انجام داده است و اگر مسائل سیاسی دخالت داده نشود، مشکلی برای برگزاری این بازی‌ها وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *