ابراز نگرانی پژمان‌فر از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در کشور

نایب رییس‌کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از وضعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی ابراز نگرانی کرد و گفت که این موضوع تبدیل به مسئله ای امنیتی شده که امنیت غذایی، اجتماعی و فرهنگی را به خطر می اندازد.

به گزارش سادس، نصرالله پژمان‌فر در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در تذکری شفاهی اظهار کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی یکی از اتفاقات در کشور ماست که به صورت بسیار نگران کننده در حال رخ دادن است و نباید به سادگی از کنار این مسئله عبور کرد. این موضوع تبدیل به مسئله ای امنیتی شده که امنیت غذایی، اجتماعی و فرهنگی را به خطر انداخته است.

وی ادامه داد: براساس بررسی ها فقط در اطراف مشهد بیش از ۴۰۰۰ هکتار در ۱۰ سال گذشته تغییر کاربری صورت گرفته که بسیار نگران کننده است. متاسفانه دستگاه هایی که خودشان باید به این موضوع ورود و نظارت کنند به دلیل تعارض منافع و موقعیت هایی که برایشان وجود دارد در رسیدگی به این مسئله کوتاهی می کنند حال اینکه نباید به سادگی از کنار آن گذشت. این موضوع را در شورای عالی امنیت ملی مطرح کردم و نیاز است این موضوع در سطح فراقوه ای مورد بررسی و توجه قرار گیرد.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله آب شرب مشهد، افزود: امروز وضعیت بهره برداری آب در مشهد نگران کننده شده، مکاتبات متعددی انجام شده است. مکاتبه ای نیز با رئیس جمهور داشتم و تقاضا کردم که به صورت ویژه به این مسئله رسیدگی کنند و موضوع را جدی بگیرند.

وی با اشاره به شروع شدن سفر حجاج، گفت: نیاز است براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب به این موضوع باید دقت و وسواس توجه شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *