رئیس جمهور تکلیف خود را با مصوبات شورای عالی آب مشخص کند

سادس/اصفهان یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: رئیس جمهور باطنا، قلبا و اخلاصا دوست دارد برای مردم کاری انجام دهد و مشکلات را حل کند، ولی بدنه دولت و وزارت نیرو درباره آب با رئیس جمهور همراه نیستند، به همین دلیل هم نمی‌توان امیدی به این سفر داشت.

سید محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با سادس با بیان اینکه سفرهای استانی رئیس جمهوری به استان‌های مختلف نشان از مردمی بودن دولت او است، اظهار کرد: این دولت مردمی است، اما سفر هیئت دولت به اصفهان نمی‌تواند نتایج مثبت و مؤثری برای استان داشته باشد؛ تا زمانی که این نگاه برخورداری به اصفهان وجود دارد و به اصفهان چنین برچسب ناچسبی زده شده و برداشته نشود، این سفرها همه جنبه تشریفاتی خواهد داشت.

وی سفر اخیر رئیس جمهوری به چهارمحال و بختیاری را همراه با علائم بد توصیف کرد و ادامه داد: من معتقدم سفر رئیس جمهور به اصفهان حداقل در حوزه آب که اصلی‌ترین و فوری‌ترین مطالبه تمام استان اصفهان است، نخواهد بود و انتظارات را هم برآورده نمی‌کند.

نماینده دور هشتم مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه سفر رئیس جمهوری به اصفهان باید کاری و نه شعاری باشد، تصریح کرد: رئیس جمهور تکلیف خود و دولتش را با مصوبات شورای عالی آب، قانون توزیع عادلانه آب و قانون مدنی ما و طومار شیخ بهایی و حق آبه‌هایی که وجود دارد روشن کند. اینکه رئیس جمهور دو پهلو صحبت و بخواهد هم این را راضی کند و هم آن را راضی نگه دارد، نمی‌شود؛ زیرا این مدل سیاست راه به جایی نمی‌برد.

بدنه دولت و وزارت نیرو درباره آب با رئیس جمهور همراه نیستند

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه نسبت به سفر آتی هیئت دولت خوش‌بین نیستم، در عین حال اضافه کرد: رئیس جمهور باطناً، قلباً و اخلاصاً دوست دارد برای مردم کاری انجام دهد و مشکلات را حل کند، ولی بدنه دولت و وزارت نیرو درباره آب با رئیس جمهور همراه نیستند، به همین دلیل هم نمی‌توان امیدی به این سفر داشت.

ابطحی همچنین مسئله گردشگری و میراث فرهنگی را هم یکی دیگر از مسائل مهم پیش‌روی استان عنوان و خاطر نشان کرد: کشور هنوز نتوانسته از ظرفیت گردشگری و میراث فرهنگی ملموس و ناملموس بهره ببرد. هر کشور دیگری بود مشکلات شهرهای میراثی را در تیتر مهم‌ترین دغدغه‌های خود قرار می‌داد، اما ما حتی با آمدن وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به استان اصفهان هم شاهد اتفاق خاصی نبودیم و همه چیز شعاری رقم خورد.

وی ادامه داد: برای میراث فرهنگی و آب باید بودجه‌های کافی و لازم اختصاص پیدا کند و از نظرات متخصصین، نخبگان و دلسوزان در زمینه‌های مختلف استفاده شود. اینکه چند عکس از پل خواجو و میدان امام به‌صورت یادگاری گرفته شود و یک تعریف و تمجیدی از فرهنگ کهن اصفهان اتفاق بیفتد، اما تصمیم مهمی گرفته نشود فایده ندارد. این غفلتی است که در دولت‌های قبلی انجام شده و در این دولت هم همچنان ادامه دارد.

نماینده دور هشتم مجلس شورای اسلامی آلایندگی صنایع را مشکل دیگر اصفهان خواند و تاکید کرد: ۵۵۰ سند آلایندگی در استان وجود دارد و این به شاکله و ساختار استانی ضربه می‌زند، محیط زیست و هوا را آلوده می‌کند، باید برای آن چاره اندیشی شود و از طرف دیگر مسئله مالیات زیادی است که از اصفهان گرفته می‌شود؛ طبق فرموده حضرت علی(ع) به مالک اشتر، اگر مالیات هر استانی به خودش داده شود، تمام مشکلات بر طرف می‌شود.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *