دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به نقل از وزیر نفت در نشست امروز(سه‌شنبه، 24 خرداد) این کمیسیون تاکید کرد: به گفته وزیر نفت مطالب منتشر شده در خصوص افزایش قیمت بنزین و جمع‌آوری کارت‌های سوخت جایگاهداران اساسا کذب بوده و دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

مصطفی نخعی در گفت‌وگو با سادس، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون، وزیر نفت حضور یافتند. در مورد سفرهای اخیر وزیر نفت به کشورهای مختلف و دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم بحث و بررسی صورت گرفت. ما یکی از کشورهای مهم در حوزه تولید نفت و گاز دنیا به شمار می‌رویم اما یکی از جاهایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته، بحث دیپلماسی انرژی است.

وی در ادامه اظهار کرد: در دولت سیزدهم به‌طور ویژه وزارت نفت در حوزه دیپلماسی انرژی تاکنون گام‌های خوبی برداشته است. سفرهای چند مرحله‌ای وزیر نفت به روسیه به منظور گسترش مبادلات در حوزه انرژی و سفر به ترکمنستان و پیگیری موضوع سوآپ گازی با ترکمنستان و جمهوری آذربایجان و سفر به تعدادی از کشورهای آمریکای جنوبی اقدامات خوبی است که در مدت کوتاه توسط وزیر نفت در راستای تقویت دیپلماسی انرژی پیگیری شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تصریح کرد: توافقات خوبی در زمینه‌های مختلف بین ایران و این کشورها شکل گرفته است. در هرصورت بازار انرژی بسیار گسترده بوده و مولفه‌های مختلفی مانند اقتصادی، سیاسی و امنیتی در این حوزه اثرگذار هستند. هرچه ما بتوانیم روابط خود را با کشورهای دنیا چه در سطح منطقه و چه سایر نقاط گسترش دهیم به نفع کشور و منافع ملی است.

وی در ادامه تاکید کرد: وزیر گزارشی را از سفرها و ملاقات‌هایی که انجام شد را، به اعضای کمیسیون ارائه دادند. نهایتا نمایندگان عضو کمیسیون  نقطه‌نظرات و نگرانی‌هایی که داشتند را مطرح کردند و وزیر نیز پاسخ‌های لازم را ارائه کرد. سئوالی در خصوص بحث گرانی بنزین و یا جمع کردن کارت‌های سوخت از جایگاه‌ها در سطح کشور مطرح شد که وزیر قویا این موضوع را تکذیب کرد. وزیر نفت خاطرنشان کرد که هیچ برنامه خاصی در بحث گرانی بنزین در دولت سیزدهم دنبال نمی‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *