تیم جوانان ووشو در لیگ کشوری حضور می‌یابد 

تیم جوانان ووشو در لیگ کشوری حضور می‌یابد 

سادس/خراسان جنوبی رئیس فدراسیون ووشو کشور گفت: امیدواریم امسال برای اولین بار یک تیم در بخش جوانان در لیگ کشور حضور یابد.

امیر صدیقی، امروز سه شنبه ۲۴ خرداد در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: توانستیم در دو حوزه توسعه ورزش رتبه اول را کسب کنیم و ورزش تنها امری است که در این دوران سخت به جامعه و جوانان کمک کند. 

به گزارش سادس، وی افزود: بحث فرهنگی و توسعه همگانی ورزش را در دستور کار خود قرار داده ایم چرا که ورزش نقش سلامت محور دارد. 

رئیس فدراسیون ووشو کشور بیان کرد: در ۳۷۵ شهرستان هیئت ووشو فعال وجود دارد و بیش از ۱۱۰ هزار ووشوکار به صورت رسمی ثبت شده‌اند و نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر ووشوکار به صورت غیررسمی در کشور داریم. 

صدیقی بیان کرد: ووشو رشته جذاب و کم هزینه ای است و بحث اخلاقی را تحت نظر دارد و امیدواریم امسال برای اولین بار یک تیمی در بخش جوانان در لیگ کشور حضور یابد. 

وی یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا نیازهای جوانان و خانواده‌ها را در زمینه بحث‌های فرهنگی برطرف کنیم و به دنبال این هستیم تا از مناطق کم برخوردار و محروم حمایت کنیم و شاهد راه اندازی این رشته ورزشی باشیم. 

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه ورزش همراه با بداخلاقی در فرهنگ غرب ریشه دارد، گفت: توجه ورزشکاران به ریاضت های معنوی بسیار اهمیت دارد و در شرایط فعلی این موضوع بازسازی شود و کسانی که راه خودسازی می روند کار مهمشان این است که نفسشان را به زمین می زنند.

وی با بیان اینکه انسان موجود اعجوبه ای است و انواع استعدادهای جسمانی و روحی و معنوی دارد، بیان کرد: به بار نشستن این استعدادها راه و کار خود را دارد و تعبیر کلمه «ریاضت» که همان تمرین است بر اساس شیوه های گوناگون هم روی جسمش و هم روی روحش تاثیر می گذارد.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) به عنوان انسان کامل مطرح هستند، گفت: در ریاضت‌های معنوی برای انسان قدرت هایی وجود دارد که در بشر خفته هستند تا بشر به انسان کامل تبدیل شود و این قدرت ها قابل انکار نیست.

عبادی ادامه داد: پیامبران الهی از طریق عبودیت و بندگی به جایگاه بالا رسیدند و صفات خدایی را کسب کردند و این از طریق ریاضت های معنوی به دست می آید؛ ورزش همراه با بداخلاقی برگرفته از فرهنگ غرب است؛ برخی افراد ورزش می کنند اما به خاطر سو استفاده های مالی است و این موضوعات در رسانه ها مطرح شده است.

وی با تاکید بر اینکه ورزش باید همراه با فرهنگ اسلامی باشد، گفت: توجه ورزشکاران به ریاضت های معنوی بسیار اهمیت دارد و باید در شرایط فعلی این موضوع بازسازی شود و کسانی که راه خودسازی می‌روند کار مهمشان این است که نفس خود را به زمین می‌زنند و پهلوان واقعی این است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *