تقوی: ناتوی فرهنگی هویت ملی و فرهنگی را مسخ می‌کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ناتوی فرهنگی هویت ملی و فرهنگی را مسخ می کند و در این نوع ناتو مردم باید به ارکان نظام و مسئولان آن بی اعتماد شوند.

به گزارش سادس، حجت الاسلام سید رضا تقوی در نطق میان دستور خود در جلسه امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عصر ما عصر انفجار اطلاعات است، گفت: از ویژگی های این عصر حاکمیت امواج بر زندگی بشر است. حضور کامپیوتر و زندگی با اینترنت و گشت و گذار در فضای مجازی زندگی انسان امروز را تسخیر کرده است.

وی با بیان اینکه امروز قدرت جابجا شده است، تصریح کرد: اگر دیروز قلداران تاریخ کشوری را با قدرت نظامی اشغال می کردند، امروز جهانخواران سلطه طلب با قدرت نرم کشورها را فتح می کنند. سمبل قدرت نظامی توپ، تانک و موشک بود ولی امروز قدرت رسانه، اینترنت و فضای مجازی است. امروز قدرت نرم و امپراطور رسانه ای در کشورهای مختلف با ایجاد انقلاب های مخملی هویت ملتی را مخدوش می کند، آداب و سنن، میراث فرهنگی و همه ارزش هایش را به آتش می کشد و ریسمانی به گردن یک ملت می افکند و به هر کجا که خاطرخواهش باشد می کشاند. مگر در زمان ما با همین روش ابرقدرتی چون شوروی را در هم نشکستند، مگر از همین مسیر خیانت را امانت و جنایت را حقوق بشر و قساوت را انسانیت معرفی نکردند؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به سخنان یکی از رجال سیاسی آمریکا که اعلام کرد بزرگترین جنگی که در پیش داریم جنگی برای تسخیر افکار و اذهان انسان ها است، گفت: امروز دنیای استکباری غرب به ویژه آمریکا این جنگ را آغاز کرده است و برای درهم شکستن انقلاب اسلامی و مقاومت ملت ایران جنگ بی امان رسانه ای را دامن زده است.

تقوی دلیل این همه دشمنی را این دانست که انقلاب اسلامی نقشه سیاسی دنیا را تغییر داده است و تصریح کرد: انقلاب اسلامی طرح خاورمیانه جدید را خنثی نموده و در کالبد ملت‌های منطقه روحیه انقلابی دمیده است و مردم غزه، لبنان، یمن و عراق را به مقابله واداشته است و همه نقشه‌های خائنان غربی را در مدت 43 سال نقش بر آب کرده است، لذا امروز همه قدرت رسانه‌ای خود را به میدان آورده‌اند تا ذهن و ضمیر ملت ایران را اشغال کنند و مردم ما را از انقلاب، اسلام، اخلاق و فرهنگ دینی و ملی خود جدا نمایند و در نهایت به رویارویی با نظام وا دارند.

وی با اشاره به اظهارات دانشمندان غربی در مورد اسلام که آن را یک تهدید همه جانبه می دانند که همه ارکان تمدن غرب را به چالش کشیده است، گفت: آنها از تمدنی خفته که در حال بیداری و خیزش است نگرانند و برای مقابله با این موج اعتقادی و انقلابی بنیاد آنها برای مقابله با موج اعتقادی و انقلابی بنیادهای پژوهشی، رسانه های صوتی، تصویری و مکتوب را به شکلی جدید سازماندهی کرده و ناتوی فرهنگی را به وجود آورده اند. نظریه پرداز دیگری از غربی ها می گوید برای رویارویی با مخاطرات پیش روی که مهمترین آن اسلام ستیزه جو است، چاره ای جز تشکیل جیبهه متحد نظامی و فرهنگی با همکاری قدرت های موجود جهان نداریم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: مقام معظم رهبری در سال 85 هجری هشدار دادند که باندهای زر و زور برای نابودی هویت ملی جوامع بشری در پی تشکیل ناتوی فرهنگی هستند و امروز ناتو شکل گرفته و وارد مبارزه شده است. در ناتوی فرهنگی رسانه های گوناگون وظیفه آتشباری را سلاح شایعه سازی، دروغ، تخریب شخصیت های محوری نظام، متهم کردن ارزش ها را بر عهده دارند. روزنامه نگارانشان، پایگاه خبری هایشان و برخی از چهره های سلبریتی های آنان نقش سربازان پیاده اجرا می کنند. ناتوی فرهنگی بخشی از نیروهای خود را از میان خودی ها می گیرد و هیچ شخصیت و مسئولی نباید سالم بماند و مورد اعتماد باشد و همه شخصیت ها باید بشکنند. در جنگ رسانه نخست باید همه ارزش ها و مقدسات را به آتش کشید. برخی از جریان های موثر و خدمتگزار مانند روحانیت سرافراز را باید با حملات ناجوانمردانه از چشم مردم انداخت.

وی با بیان اینکه ناتوی فرهنگی مرزهای اخلاق را در هم می ریزد، گفت: این نوع ناتو هویت ملی و فرهنگی را مسخ می کند و در ناتوی فرهنگی مردم باید به ارکان نظام و مسئولان آن بی اعتماد شوند، همه خدمت های نظام نادیده گرفته شود و اگر خیانتی از مسئولی سر زد باید آن را به قدری بزرگ کرد که به همه مسئولان سرایت داده شود و در باور مردم به گونه ای جاسازی شود که همه فاسدند. ناتوی فرهنگی در میدان رسانه ای چنان فضا را تیره و تار می کند که نزدیکترین نیروهای نظام حتی خانواده مظلوم شهیدان هم نتوانند از خون عزیزانشان دفاع کنند و اگر کسی به امر به معروف و نهی از منکر برخیزد او را در اتوبوس، مترو و خیابان کتک بزنند، حتی اگر خواهر قهرمان شهید کاوه باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با طرح این سوال که مجلس، دولت و قوه قضائیه و نهادهای مسئول در کجای این جبهه برای مبارزه و مقابله قرار دارند، خاطرنشان کرد: مجلس در راس امور است، در مقابله با ناتوی فرهنگی چه تدبیری اندیشیده است؟

تقوی در پایان گفت: به حول و قوه الهی و به کوری چشم همه دشمنان و عوامل مزدور داخلی شان، ما ملت قهرمان ایران در این جنگ سایبری و در مقابله با ناتوی فرهنگی نیز پیروز خواهیم شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *