دهمرده: چرا نخبه‌های ما باید به دلیل تبعیض از کشور فرار کنند؟

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه شاهدیم در استان‌های مختلف بودجه صرف شده و نیروهای جوان ما پرورش می‌یابند اما در یک مقطعی به دلیل تبعیض، نخبگان و استعدادهای کشور پا به فرار می‌گذارند.

به گزارش سادس، حبیب‌الله دهمرده در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص آخرین وضعیت ثبت اطلاعات کارکنان دولت در سامانه‌های ثبت حقوق و مزایا و پاکنا بیان کرد: هدف از ایجاد این سامانه‌ها، یک نظم و انضباط در پرداخت حقوق‌ها بود، اما اکنون این سوال مطرح است چرا وزارتخانه‌ها نسبت به ثبت اطلاعات کارکنان خود اقدام نکرده‌اند؟ مگر وزارتخانه‌ها تابع دولت نیستند؟ متاسفانه هماهنگی در پرداخت‌ها وجود ندارد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه سوال اصلی این است که ما برای فرار مغزها چه کردیم، تصریح کرد: عصاره ملت و نخبگان جامعه به یک جایی می‌رسند که به دلیل تبعیض پا به فرار از کشور می‌گذارند، ما در استان‌های مختلف سرمایه صرف می‌کنیم و استعداد پرورش می‌دهیم اما در یک مقطع زمانی به دلیل تبعیض، جوانان ما پا به فرار می‌گذارند و به کشورهایی نظیر آلمان، ترکیه و استرالیا می‌روند خوشا به حال این کشورها.

دهمرده در پایان گفت: آیا در پرداخت حقوق بازنشستگان عدالت رعایت شده است؟ اصل تشکیل سامانه برای ثبت اطلاعات کار درستی بود اما اجرای آن نیز باید دقیق باشد.

انتهای پیام  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *