رویکردمان برای مبارزه با مواد مخدر نگاه مقابله‌ای و خشک گذشته نیست


قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: کارشناسان پژوهش باید آشنا به علم پیشگیری از اعتیاد باشند و تنها راه موفقیت در پیشگیری از اعتیاد اولویت قرار دادن امر آموزش است.

به گزارش سادس، علی مویدی در دوره آموزش تخصصی کارشناسان پژوهش شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های سراسر کشور که به مدت سه روز در مجموعه فرهنگی شقایق تهران برگزار شد؛ آموزش و ارتقاء سطح آگاهی کارشناسان در حوزه مربوطه را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: مباحث پژوهشی می‌بایست به صورت مستقل در استان‌ها مطرح و به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

وی خطاب به کارشناسان افزود: برای رسیدن به سیستم مبارزه‌ای پویا، خلاق و به روز ، راهی جز آموزش کارشناسان در سطوح مختلف نیست، بنابراین تنها راه موفقیت در پیشگیری از اعتیاد اولویت قرار دادن امر آموزش است که اگر توسعه نیابد پاسخگوی نیاز مردم نخواهید بود.

قائم مقام دبیرکل ستاد بیان کرد: کارشناسان پژوهش باید آشنا به علم پیشگیری از اعتیاد و مجهز به مباحث و معلومات روز در این حوزه باشند، چرا که حوزه پیشگیری بین بخشی است.

مویدی اظهار کرد: امروزه مبارزه با مواد مخدر آن نگاه مقابله‌ای و خشک گذشته نیست، بلکه نگاه پیشگیرانه و درمان مدارانه نیز به آن افزوده شده است لذا فردی که در نهاد اجتماعی صاحب علم و نظر است می‌داند که باید در حوزه اعتیاد اهل نظر و پاسخگو باشد.

وی گفت: ارزش برگزاری اینگونه کارگاه‌ها به شناخت کارشناسان از خود کمک می‌کند، در گام بعد نیز می‌بایست مباحث و مطالب روز را آموخت و در حوزه مربوطه به کار گرفت.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، مویدی رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر را اجتماع محور خواند و گفت: اجتماع محور رویکردی در پیشگیری است که در آن به نقش عوامل محیطی و اجتماعی در کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی توجه می‌کند لذا برای رسیدن به این رویکرد مشارکت همه مردم لازم است.

وی در پایان بر نظارت جدی بر روند کارهای پژوهشی، حمایت از همایشهای تخصصی در سطح استان ها، تهیه چشم انداز پژوهشی در استانها در عرصه مبارزه با مواد مخدر و ایجاد بانک اطلاعاتی در پژوهش‌های این عرصه تاکید کرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *