نگرانی معلمان آمریکایی از آینده شغلی خود

معلمی به یکی از خسته کننده ترین مشاغل در ایالات متحده تبدیل شده است و معلمان در این کشور عمدتا با تهدیداتی همچون تیراندازی در مدارس، همه گیری بیماری و تشدید مداخله سیاسی در برنامه های درسی مواجه هستند که همه اینها در کنار ثابت ماندن میزان درآمد، شرایط را دشوارتر کرده است.

به گزارش سادس، شغل معلمی در آمریکا از مدتها قبل، حرفه ای با میزان درآمد پایین بوده اما طی دو سال گذشته، خواسته های دولت آمریکا از مربیان و معلمانش افزایش یافته است.

وقتی همه‌گیری شیوع پیدا کرد، از معلمان خواسته شد که یکباره آموزش مجازی را آغاز کنند؛ وظیفه‌ای که بسیاری از آنان احساس می کردند برای انجام آن هم از نظر مهارت‌ها و هم از نظر در دسترس بودن فناوری، چه خودشان و چه دانش‌آموزان آمادگی مورد نیاز را ندارند. پس از آن نیز با بازگشایی مدارس، معلمان در گروه بندیهایی قرار گرفتند که با وجود خطر ابتلا به عفونت وارد کلاس‌های درس شدند.

همچنین آنها در کشوری مشغول به فعالیت هستند که تنها از ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۲۲) تاکنون شاهد ۲۷ مورد تیراندازی در مدارس بوده و به این دلیل احساس ناامنی می کنند؛ اتفاقات وحشتناکی که باعث نگرانی معلمان از جان خود ‌شده و دانش‌آموزان را نسبت به امنیت خود ناامید می کند.

در کنار این موضوعات، کلاس های درس به میدان مین گذاری شده سیاسی تبدیل شده است زیرا قانونگذاران دیکته می کنند که معلمان چه مواردی را می توانند آموزش دهند، دانش آموزان از چه مطالبی مطالعه کنند و چه برنامه های دیکته‌شده‌ای برای کمک به بچه ها در رفع نیازهای اجتماعی و عاطفی شان ارائه شود.

حرفه معلمی بر لبه پرتگاه

همه اینها معلمان را تحت فشار قرار داده و بسیاری از آنها را مجبور ساخته تا از حرفه خود جدا شوند و کمبودهای ناشی از همه گیری هم بیشتر خواهد بود.

به گزارش پایگاه آکسیوس، در دهه ۱۹۷۰، ایالات متحده سالانه تقریبا ۲۰۰ هزار فرصت برای حضور نیروهای معلم جدید ایجاد می کرد و این درحالیست که این رقم به زیر ۹۰ هزار کاهش یافته است.

این روزها شمار زیادی از معلمان در ایالات مختلف آمریکا این پرسش را مطرح می کنند که آیا تحمل این تهدیدات و مسئولیتها ارزش دارد یا خیر و بسیاری از کارشناسان نسبت به بحران برای کارکنان در این حرفه هشدار می‌دهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *