خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۲ خرداد

بررسی وضعیت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/ رسیدگی به لایحه اصلاح موادی از قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و… از جمله موضوعات خبری امروز (یکشنبه) بیست و دوم خرداد ماه ۱۴۰۱ مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش سادس، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و رسیدگی به لایحه اصلاح موادی از قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در دستورکار نمایندگان قرارگرفت.

همچنین سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از برگزاری جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس برای بررسی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و آخرین وضعیت تامین نهاده های ضروری و کالاهای اساسی با حضور ۳ عضو کابینه خبر داد.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۲ خرداد

در آغاز جلسه علنی هم رئیس مجلس با اشاره به نشست غیرعلنی مجلس با حضور وزرای جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس بانک مرکزی و بحث و بررسی پیرامون مسائل مربوط به حوزه بازنشستگی و نهاده‌های کشاورزی و سازوکارهای تامین و تولید نهاده‌های کشاورزی، گفت: نتیجه این جلسه متعاقبا اعلام خواهد شد، مردم مطمئن باشند مجلس شورای اسلامی در رسیدگی به امور زندگی و مشکلات آنان مصمم است. مجلس تمام تلاش خود را می‌کند تا صدای مردم بر رسیدگی به مشکلات بوده و راه‌های حل مشکلات را پیدا کند.

همچنین محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام را اقدامی خصمانه و غیر سازنده خواند و افزود: تصویب این قطعنامه نشان می دهد که طرف مقابل در رسیدن به توافق خوبی که تحریم ها علیه ملت ایران را رفع کند، جدی نیست.

۲۶۰ نماینده مجلس هم در بیانیه‌ای ضمن محکومیت قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از کاهش همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای و توقف فعالیت دوربین‌های نظارت فراپادمانی حمایت کردند.

ناطقین مجلس

رجایی: تقویت ارزش پولی باید در صدر برنامه های دولت باشد

توسلی: توضیحات مسئولان آژانس درباره نحوه درز اطلاعات هسته‌ای، ایران را متقاعد نکرده است

نجفی: طرح ساماندهی کارکنان دولت سریع تر در دستورکار مجلس قرار گیرد

قادری: فسادها ناشی از ناکارآمدی فرایندهای قانونگذاری و خلاءهای قانونی است

صباغیان بافقی: با توصیه و سفارش مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود

***

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۲ خرداد

در جریان جلسه علنی نمایندگان با درخواست بررسی لایحه اصلاح تبصره‌هایی از ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به صورت دو فوریتی مخالفت کردند.

محسن زنگنه هم در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی درباره تقاضای دولت برای بررسی دو فوریتی لایحه اصلاح دو ماده از قانون بودجه سال ۱۴۰۱ پرداخت و گفت: لایحه دو فوریتی که امروز در مجلس به رای گذاشته شد دو بخش داشت یک بخش آن درباره قیر و بخش دیگر آن نیز درباره عوارض حقوق گمرکی کالاهای بود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به ارائه همزمان لایحه اصلاح دوماده متفاوت از قانون بودجه سال جاری از سوی دولت به مجلس گفت: اینکه دولت بخش دوم لایحه که مربوط به حقوق گمرکی است را با موضوع قیر همزمان مطرح کرده است به این معناست که خود دولت نیز تمایلی به رای آوردن لایحه دو فوریتی خود نداشت.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

وحیدی: آیین نامه اجرایی لایحه رتبه بندی معلمان با تغییرات جدی مواجه شده است

انتقاد نماینده قروه و دهگلان از عدم تامین زمین برای اجرای قانون ساخت مسکن

ذاکر: چرا پروازهای تهران به ارومیه به ۱۵ پرواز در هفته کاهش یافته است

محمد صالح جوکار: سهل‌انگاری و ضعف مدیریتی در سانحه قطار مشهد – یزد مشهود است

تذکر نماینده بابل درباره اجرای نظام همسان سازی حقوق بازنشستگان

نماینده ساری: آیا در مازندران مکان دیگری برای ساخت پتروشیمی وجود ندارد؟

آزادی‌خواه: همه ارکان دولت به داد مردم برسند

پاک مهر: دولت بار روانی حذف ارز ترجیحی را با مدیریت هوشمند کنترل کند

سیاهکلی: دولت تبدیل وضعیت کارکنان را در اولویت کاری قرار دهد

***

در پایان جلسه نیز احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رییسه مجلس نامه تشکر نمایندگان مجلس از رهبر انقلاب را قرائت کرد که در آن نمایندگان مجلس سخنان رهگشای رهبری در دیدار سالانه با نمایندگان را منشور مجلس انقلابی و همچنین چارچوب عملی برای اقدامات مجلس در نیمه دوم عمر خود دانستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *