مروری بر مهمترین خبرهای روز اجتماعی سادس


تعطیلی مدارس ابتدایی، پیش‌دبستانی و مهدهای کودک در روز یکشنبه به دلیل آلودگی هوا، پاسخ‌های قالیباف و فتاح درباره حضورش در انتخابات ریاست جمهوری، افزایش کشف تصادفات ساختگی در پزشکی قانونی، تعیین تکلیف حقوق و مزایای معلمان مدارس غیردولتی،ورود غربالگری پوکی استخوان به شبکه بهداشت و درمان کشور، صدور رأی دیوان عدالت اداری برای هتل آرینا از جمله مهمترین اخبار اجتماعی سادس در اولین روز کاری هفته بودند.

به گزارش سادس، امروز بیش از 45 خبر اجتماعی بر روی خروجی سادس قرار گرفت که در ادامه، مهمترین آنها به اختصار آمده و از طریق کلیک بر روی عناوین قابل دسترسی هستند:

باز هم تعطیلی مدارس

تعطیلی مجدد مدارس ابتدایی و مهدهای کودک و افزایش ساعات زوج و فرد و طرح ترافیک تا ساعت 19 به دلیل تداوم آلودگی هوای تهران خبری بود که امروز سرویس اجتماعی به نقل از دو تن از اعضای کمیته اضطرار آلودگی هوای پایتخت منتشر کرده است.

 فتاح: خیالتان راحت نمی‌آیم

پرویز فتاح-رییس کمیته حضرت امام خمینی(ره)- که بارها در میان رسانه‌های مختلف با لحن‌های متفاوت جدی، شوخی، طنز و استفهام حضور خود را در انتخابات تکذیب کرده بود امروز در گفت‌وگویی با سادس خطاب به تمام آنانی که در خصوص حضورش در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سوالاتی را دارند، گفت: خیالتان راحت، نمی آیم.

پاسخ قالیباف درباره حضورش در انتخابات ریاست جمهوری

محمدباقر قالیباف شهردار تهران هم در حاشیه مراسم افتتاح همزمان سه پروژه عمرانی دربرابر پرسشی در مورد حضورش در انتخابات ریاست جمهوری نیز  گفته است که” ما وظیفه داریم کار کنیم و جایش مهم نیست. “

طبیعت ایران به نقطه شکننده‌ای رسیده است

و آنطور که ابتکار امروز در هفدهمین جلسه از ‌گفتگوهای راهبردی در راستای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اعلام کرد: بهره برداری از محیط زیست در کشورمان به ویژه در کلانشهرهایی همچون تهران بیش از ظرفیت طبیعت بوده است، طبیعت ایران به نقطه شکننده‌ای رسیده است که قطعا آیندگان از ما در این خصوص پرسش خواهند کرد.

افزایش کشف تصادفات ساختگی در پزشکی قانونی

چند روزی است که موضوع تصادفات ساختگی و درآمدزایی عده ای با جانشان دوباره بر سرزبان ها افتاده است و در این میان سوالی که مطرح می شود این است که آیا امکان جعلی بودن یک تصادف در مراحل مختلف رسیدگی به پرونده برای دریافت دیه وجود دارد یا خیر که جانشین مدیریت بحران و رییس سازمان پزشکی قانونی کشور به این سوال پاسخ داده است.

تداوم هوای ناسالم برای همه گروه‌های سنی

نتایج پیش بینی کیفیت هوا بیانگر برقراری شرایط نامطلوب کیفی هوا برای گروه‌های حساس است و انتظار می‌رود این شرایط نامطلوب تا فردا تداوم داشته و حتی به شرایط ناسالم برای همه گروه‌های سنی برسد. نتایج پیش بینی پارامترهای هواشناسی برای ایستگاه مهرآباد، در برقراری شرایط جوی پایدار در روز شنبه (18 دی) دلالت می‌کند؛ به گونه‌ای که در اکثر ساعات روز وزش باد آرام انتظار می‌رود. این شرایط کمابیش برای روز یکشنبه (19 دی) ادامه خواهد داشت.

تعیین تکلیف حقوق و مزایای معلمان مدارس غیردولتی

مرضیه گرد، رییس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات موسسان مدارس غیردولتی برای پرداخت حق بیمه کارکنان اظهار کرده است: قانون دائمی شدن مدارس غیردولتی موسسان را موظف به پوشش بیمه‌ای و عمل طبق ضوابط کار کرده است اما مشکلاتی وجود دارد که با تشکیل “صندوق حمایت از موسسان” حل خواهد شد.

ممنوعیت فعالیت پزشکان در بخش دولتی و خصوصی مغایر با قانون اساسی است

وزیر بهداشت هم امروز به موضوع ممنوعیت فعالیت همزمان پزشکان در بخش خصوصی و دولتی واکنش نشان داده و آن را مغایر با قانون اساسی خوانده است.

به گفته دکتر هاشمی، تصمیم ممانعت از فعالیت همزمان پزشکان در بخش دولتی و خصوصی هنوز نهایی نشده است و در حال حاضر در صحن مجلس در حال بررسی است و بعد هم باید به شورای نگهبان برود.

 ما معتقدیم این موضوع با قانون اساسی کشور و با حقوق شهروندان مغایرت دارد. ضمن اینکه اگر بخواهیم از نظر علمی و تکنیکی هم اظهار نظر کنیم، در هیچ جای دنیا چنین قانونی نداریم و مشاهده نمی کنیم که با اعمال فشار و اجبار بر سر این موضوع توانسته باشند این مشکل را برطرف کنند.

ذره‌بین پلیس روی تخلفات رانندگی کامیون‌ها

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرح تشدید برخورد با کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین در پایتخت خبر داد و گفت: با توجه به مطالبات شهروندان و اختلالاتی که بعضا با تخلفات رانندگان وسایل نقلیه سنگین در نظم حمل و نقل و تردد در شهر ایجاد شده بود، طرح تشدید برخورد با تخلفات کامیون‌ها و رانندگان وسایل نقلیه سنگین در دستور کار قرار گرفت.

نمایندگان زن برای رفع خلاءهای قانون مدنی اقدام کنند

زهرا آیت‌اللهی، رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان در این خبر به ضرورت اقدام نمایندگان زن مجلس برای رفع خلاهای قانون مدنی تاکید کرده و گفته است: آنان بهتر می‌توانند معضل جامعه زنان را درک کنند علاوه بر آن در جهت توجیه کردن سایر نمایندگان تلاش کنند. به طور حتم اگر قوه مقننه، قوانین خوبی را تصویب کند بسیاری از مشکلات جامعه زنان برطرف می‌شود.

وی همچنین تاکید کرده است که به طور حتم اگر قوه مقننه، قوانین خوبی را تصویب کند بسیاری از مشکلات جامعه زنان برطرف می‌شود. ما در شورای فرهنگی اجتماعی زنان طرح بازنگری قانون مدنی را اوایل دهه ۷۰ داشتیم. در بسیاری از موارد با خلاءهای قانونی زیادی مواجه می‌شدیم و حتی ایراداتی در این قانون وجود داشت این در حالیست که برای رفع این ایرادات مبانی فقهی نیز وجود داشت اما اقدامات جدی از طرف نمایندگان مجلس صورت نگرفته بود.

ورود غربالگری پوکی استخوان به شبکه بهداشت و درمان کشور

زمینه ابتلا به پوکی استخوان در دوران کودکی شکل می‌گیرد و در سالمندی بروز می‌کند. این بیماری و ضرورت غربالگری آن موضوع گفت‌وگو با رییس اداره استئوپروز وزارت بهداشت است. وی به برنامه پیشگیری، تشخیص و درمان پوکی استخوان اشاره کرده و گفته است که مهم‌ترین عوامل مؤثر در بروز این بیماری به شیوه زندگی برمی‌گردد که از دوران نوجوانی شکل می‌گیرد. بنابراین در یک برنامه پیشگیری و کنترل بیماری، جنبه‌های مختلف مؤثر در بروز این بیماری که نقش مهمی در کیفیت زندگی دارد، باید به دقت مورد توجه قرار داده شود. برنامه پیشگیری، تشخیص و درمان پوکی استخوان به منظور دستیابی به این هدف و با رویکرد ادغام در نظام شبکه‌های بهداشتی درمانی طراحی شده که پس از تصویب، در سال آینده به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

بزودی رأی دیوان عدالت اداری برای هتل آرینا صادر می‌شود

عزت الله خانمحمدی، فرماندار شمیرانات از تعیین تکلیف تخلف هتل آرینا با صدور رأی دیوان عدالت اداری در آینده نزدیک خبر داده و گفته است: جلساتی در معاونت عمرانی وزارت کشور با حضور نماینده دیوان عدالت اداری و معاون عمرانی استانداری تهران بر گزار شد و درخصوص این موضوع بحث و گفتگو شد. همچنین جلسه ای ویژه برای هتل آرینا در استانداری تهران برگزار شد.

وی افزوده است: رأی تخریب هتل آرینا توسط کمیسیون ماده 99 صادر شده و ما از ادامه کار آن جلوگیری کردیم. البته در مراحلی تخلفات دوباره ای داشت که در راستای توسعه متراژ و ارتفاع نبود.

حذف بخشی از بودجه هلال احمر از لایحه بودجه 95

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه این جمعیت با مشکل بودجه روبروست. گفته است: در لایحه بودجه سال 96، 43 درصد از حق‌الثبت را که دولت به خزانه هلال احمر می‌ریخت حذف شد.

به گفته وی در سال 94 کل بودجه هلال احمر 700 میلیارد تومان پیش بینی شده بود که حتی یک ریال از آن اختصاص نیافت. 400 میلیارد تومان برای سال 95 در نظر گرفته شده بود که جمعیت هلال احمر 150 میلیارد تومان آن را دریافت کرد. بودجه نمایندگی ولی فقیه در این جمعیت نیز 12 میلیارد تومان بود که تنها 23 درصد از آن اختصاص یافت.

تصویب خدمات مراقبت‌های پرستاری در منزل در برنامه ششم

میرزابیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت از تصویب بند «ه» ماده 89 قانون برنامه ششم توسعه درباره توسعه مراقبت های پرستاری در منزل خبر داد و بر این اساس، برای وزارت بهداشت تکلیف قانونی ایجاد می شود و امکان ارائه خدمات مراقبت های پرستاری در منزل، مانند آنچه که در دنیا وجود دارد، در ایران نیز  فراهم می شود.

این موضوع در برنامه های  سال 95 وزارت بهداشت هم آورده شده بود که  با مصوبه مجلس پشتوانه قانونی محکمی پیدا کرد. دانشگاههای علوم پزشکی نیز درخصوص این موضوع بسیج شده اند و آیین نامه جدید مراقبت در منزل تدوین شده است. تعرفه های آن نیز در شورای عالی بیمه است و به زودی تصویب می شود.

 پنج خبر پربازدید اجتماعی را نیز می‌توانید با کلیک بر روی لینک‌های زیر مرور کنید:

بودجه‌ 300 میلیاردی دریاچه‌ ارومیه، در مرحله‌ مبادله‌ موافقت‌نامه

شهرداری تهران سرویس‌های ایاب و ذهاب معلولان را افزایش دهد

افزایش کشف تصادفات ساختگی در پزشکی قانونی

نمایندگان زن برای رفع خلاءهای قانون مدنی اقدام کنند

پاسخ قالیباف درباره حضورش در انتخابات ریاست جمهوری

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *