نجات جان ۱۸۷۰ نفر بیمار بدحال و اورژانسی

سادس/لرستان سرپرست شبکه بهداشت و درمان الیگودرز گفت: ۱۸۷۰ نفر بیمار بدحال و اورژانسی توسط پایگاه اورژانس هوایی این شهرستان نجات یافتند.

 همزه طولابی در نشست قدردانی از پرسنل پایگاه اورژانس هوایی و در تشریح عملکرد این پایگاه بیان کرد: خدمات پایگاه اورژانس هوایی شهرستان الیگودرز به عنوان شاخصی مثبت در عملکرد شبکه بهداشت و درمان این شهرستان است.

وی اظهار کرد: این پایگاه اورژانس هوایی با ۱۷۶۰ سورتی پرواز توانسته جان ۱۸۷۰ نفر بیمار اورژانسی در مناطق صعب العبور و کوهستانی الیگودرزی را با ارائه خدمات پیش بیمارستانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نجات دهد.

این مسئول افزود: کل ساعت پرواز انجام شده ۲۶۴۰ ساعت پرواز، نجات ۸۳۰ نفر مادر باردار، ۳۱۰ نفر بیمار قلبی، ۳۵۷ نفر بیمار سکته‌ای، نجات جان ۱۵۷ نفر بر اثرسقوط از ارتفاع، نجات  ۵۰ نفر مصدم بر اثر تصادف و ۱۰۷ نفر بعلت کاهش سطح هوشیاری، بیمار بر اثر تب و تشنج ۷۵ نفر، ضعف و بیحالی ۴۹ بیمار و نجات جان ۳۵ نفر بر اثر سوختگی، از عملکرد تاثیر گذار و موفق پایگاه اورژانس هوایی الیگودرز بوده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان الیگودرز یادآور شد: پایگاه اورژانس هوایی الیگودرز از اسفند ماه سال ۱۳۹۵ راه‌اندازی شده و تاکنون توانسته به عنوان یک پایگاه مهم و حیاتی نقش انکارناپذیر خود را در نجات جان بیماران اورژانسی در منطقه ایفا کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *