لزوم تکمیل شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرستان شمیرانات/ضرورت کاهش محدودیت اهالی برای ساخت‌وساز مجاز

فرماندار شهرستان شمیرانات با تاکید بر لزوم تکمیل شبکه جمع‌آوری فاضلاب در دو بخش لواسانات و رودبار قصران، گفت: تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب باید با هدف کاهش محدودیت اهالی برای ساخت‌وساز مجاز در دستور کار قرار گیرد.

مجتبی ذاکریان در گفت و گو با سادس، گفت: برخی از مشکلات شمیرانات به سبب میزان اعتبار مورد نیاز و سطح تعامل بین‌دستگاهی مستلزم ورود مسئولان ملی از جمله نمایندگان مجلس است که می‌توانند موجب شتاب و کیفیت انجام امور شود. بر همین اساس اجرای کامل پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب با هدف کاهش محدودیت اهالی برای ساخت‌وساز مجاز که در پی مصوبات شورای عالی امنیت ملی و سازمان برنامه برای صیانت از رودخانه جاجرود و سد لتیان مقرر شده یکی از مطالبات اساسی لواسانات و رودبار قصران است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: کشاورزی با محوریت باغ‌داری در شمیرانات یکی از شاخص‌های پیشران توسعه قلمداد می شود. اخذ سند برای باغات در چرخه‌ جهاد کشاورزی و ثبت اسناد که مشروط به اقدام دیگری اجازه دیوارکشی و یا صدور سند می‌دهند، کشاورزان را گرفتار کرده و با توجه به حضور گردشگران و تعرض به زحمات یک‌ساله آنان و درگیری‌هایی که بعضاً به مراجع قضایی منتهی می‌شود به گونه ای در سطح شهرستان به یک معضل اساسی بدل شده است.

فرماندار شمیرانات با اشاره به این‌که بخش اعظمی از گردشگری در منطقه به طبیعت‌گردی و بهرمندی از آب‌وهوا محدود می‌شود، تاکید کرد: با توجه به فاصله کوتاه تا پایتخت و زمینه‌های فراوان ورزشی و مذهبی – فرهنگی همچون بقاع متبرکه، رشد گردشگری در این حوزه‌ها علاوه بر تامین نیاز مسافران و گردشگران؛ موجب اشتغال و درآمد پایدار برای اهالی  می‌شود.

وی تاکید کرد: تحقق این مهم و استفاده بهینه از ظرفیت‌های بالقوه شمیرانات مستلزم زیرساخت‌هایی‌ است که بعضاً نیازمند ورود وزرای ورزش و میراث فرهنگی و همچنین سرمایه‌گذاری‌های چشمگیری است. ارتقای سرکلانتری یکم فاتب به فرماندهی انتظامی شمیرانات، افزایش پرسنل و تقویت امکانات و استقرار پلیس‌های تخصصی با اختیار بالا و همچنین احداث کلانتری در شمشک دربندسر با توجه به گردشگری بودن منطقه و لزوم حضور عوامل انتظامی برای مقابله با ساخت‌و سازهای غیرمجاز از دیگر نیازهای مهم شهرستان شمیرانات در حوزه امنیت قلمداد می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *