قاسم پور: توجه به مسائل مناطق کم‌برخوردار را پیگیری می‌کنیم

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید از منطقه 19 تهران گفت: توجه به مسائل مناطق کم‌برخوردار از اولویت‌هاست که تا حصول نتیجه پیگیری خواهم کردم.

به گزارش سادس، فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران در مجلس در مطلبی در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: «مداخلاتی که در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی مورد توجه اصلی سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان قرار دارد، اغلب مداخلات اجتماعی است. این مداخلات اگرچه می‌تواند مؤثر واقع شود و جامعه درگیر با آسیب را منتفع سازد، اما در کنار آن نیازمند تعریف فرآیندهایی در راستای کند کردن یا قطع چرخه تولید آسیب هستیم. این فرآیندها ممکن است جنس اجتماعی نداشته باشد، اما آثار اجتماعی به همراه آورد.

منطقه ۱۹ تهران منطقه‌ای است که نیازمند توجه جدی مدیران شهری است. هفته گذشته برخی از مسایل منطقه ۱۹ را به همراه خانم شمس احسان عضو شورای شهر تهران با حضور برخی از مدیران شهرداری و شهردار منطقه ۱۹ بررسی کردیم. عمده مسائل شهری این منطقه با رویکرد بازآفرینی قابل حل و فصل است که این اقدام هم در دستور کار شهرداری است و هم نیازمند پیگیری از شورای عالی مسکن و شهرسازی است.

علاوه بر آن، ساخت مسکن‌ قابل استطاعت با پیوست‌های فرهنگی – اجتماعی، خواست شهروندان است که در این جلسه این موضوع نیز مورد تأکید قرار گرفت و قرار شد پیوست فرهنگی- اجتماعی ساخت این مسکن‌ها در این منطقه تدوین و ارزیابی شود. بی‌توجهی به این پیوست‌ها می‌تواند موجب رشد و گسترش آسیب‌های اجتماعی در منطقه شود.

موضوع حریم شهری و روستای مرتضی‌گرد هم موضوع دیگری بود که در این جلسه درباره آن گفت‌وگو کردیم و مقرر شد در جلسه آتی نیز به آن پرداخته شود.

توجه به مسائل مناطق کم‌برخوردار از اولویت‌هاست که تا حصول نتیجه پیگیری خواهم کردم.»

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *