تجدیدمیثاق محیط بانان و مسئولان محیط زیست با آرمانهای امام راحل(ره)

امروز و همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و به همراه جمعی از مسئولان این سازمان و محیط بانان حفاظت محیط زیست استان تهران با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی با آرمانهای امام خمینی(ره) تجدید میثاق کردند.

به گزارش سادس به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، علی سلاجقه در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی برگزار شد، با اشاره به اینکه عشق به امام خمینی چشمه‌ای جوشان است که دائما می‌جوشد، گفت: همانطور که رهبری هم فرمودند این انقلاب بدون حضرت امام (ره) در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست و این افتخار و مدال سربلندی است که بر گردن ملت ایران است.

وی در ادامه به محیط بانان به عنوان حافظان محیط زیست کشور اشاره کرد و افزود: همانطور که شهدا از کیان معنوی و فیزیکی کشور دفاع کردند، محیط بانان هم حافظان آب و خاک و گیاهان و جانوران و همه مخلوقاتی هستند که خداوند آفریده است.

سلاجقه در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه خداوند می فرماید انسانی را آفریده‌ام که همه مخلوقات را به سمت هدف غایی و متعالی بسیج کند ولی انسان امروز با دست اندازی به طبیعت باعث به وجود آمدن بسیاری از مسائلی شده است که امروز با آن در این کره خاکی مواجه هستیم، ادامه داد: نعمات الهی همواره وجود دارد و بهره بردن از این نعمت‌ها بستگی به ظرفیت انسان دارد و باید مبتنی بر علم و دانش و اندیشه باشد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه بر اساس شعار ، امسال سال دانش‌بنیان است و اینکه مبتنی بر این اصل کار نکرده‌ایم و به همین دلیل وضعیت محیط زیست کشور در خیلی حوزه‌ها مطلوب نیست، تصریح کرد: خوشبختانه ظرفیت علمی و توان کارشناسی در پیکره محیط زیست کشور وجود دارد و باید از آن برای ارتقای وضعیت محیط زیست بهره برد.

سلاجقه در ادامه با اشاره به سیره عملی و تفکری امام خمینی(ره) در مورد موضوعات محیط زیست گفت: ایشان فرمودند که علما باید در خصوص مسائل محیط زیست نظر دهند و مسائل شرعی در این خصوص را بیان کنند و این تفکر ایشان منجر به اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شد که یکی از مترقی ترین اصول محیط زیستی دنیاست.

معاون رییس جمهوری در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه امام راحل اندیشه‌های تابناک الهی را در قلب اروپا و آفریقا رسوخ داد و نتایج آن را روز به روز خواهیم دید، افزود: ما به عنوان پرچمداران و سربازان این نظام در امتداد این اندیشه حرکت خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم با رهنمودهای مقام معظم رهبری در این مسیر ثابت قدم باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز آمده‌ایم با امام خمینی(ره) تجدید میثاق کنیم که به عنوان خادمان محیط زیست کشور با تمام قوا برای ارتقای محیط زیست کشور در همه ابعادش حرکت کنیم و به نحو مطلوب قدم برداریم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *