هرگونه خرید و فروش زمین‌های پادگان ۰۷ ممنوع است

سادس/لرستان استاندار لرستان گفت: هرگونه خرید و فروش زمین‌های پادگان ۰۷ ممنوع است.

دکتر فرهاد زیویار در بازدید از مجموعه پادگان ۰۷ خرم‌آباد در جمع خبرنگاران ضمن عرض تسلیت به مناسبت سی و سومین سالروز عروج ملکوتی حضرت امام (ره) به دغدغه‌مندی اصحاب‌رسانه و افکار عمومی نسبت به این پادگان بیان کرد: از این تاریخ هر گونه معامله در رابطه با املاک مورد اشاره ممنوع است.

وی اظهار کرد: این موضوع مدت‌ها است در بسیاری از جلسات بین کادر مجموعه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و شهرداری با هدف رفع مشکلات پادگان ۰۷ مطرح است.

زیویار ادامه داد: از اقدام رسانه‌های استان در رابطه با این ملک و انتقال دغدغه شان به دلیل وضعیت بوجود آمده تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه افزود: پادگان ۰۷ شامل یک مجموعه پانزده هکتاری است که از سال ۹۲ تا ۹۹ درباره آن تصمیماتی اتخاذ شده و ۷ هکتار زمین به علاوه ابنیه تاریخی که در آن قرار دارد در اختیار شهرداری خرم آباد قرار گرفته و نزدیک به ۸ هکتار آن در حال حاضر در اختیار ارتش قرار دارد.

نماینده عالی دولت در استان لرستان تصریح کرد: توافقاتی که تاکنون در رابطه با زمین‌های متعلق به پادگان ۰۷ صورت گرفته مربوط به تیم مدیریتی قبل است و ارتباطی با تیم مدیریتی فعلی در شهرداری و استانداری ندارد، اما مجموعه همکاران در استانداری، شهرداری و ارتش در این‌ خصوص احساس مسئولیت کرده و پیگیر ساماندهی این پادگان هستند.

زیویار افزود: امکانات لازم برای توافق در این زمینه وجود دارد تا در قالبی منطقی و صحیح، طرفین وارد مذاکره شده و تصمیم شایسته‌ای راجع به این مجموعه که بخشی از هویت شهر به حساب می‌آید صورت پذیرد.

وی درباره معامله زمین‌های پادگان نیز گفت: هیچ گونه سند حقوقی درباره زمین‌های پادگان ۰۷ وجود ندارد و ممکن است توسط بنگاه‌های غیر رسمی راجع به این موضوع تصمیم گرفته شده باشد که استانداری در این مورد ورود کرده است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه خرید و فروش زمین‌های پادگان ۰۷ از این تاریخ ممنوع است، تاکید کرد: بنگاه‌ها و مشاورین املاک به هیچ‌وجه نسبت به خرید و فروش ملک پادگان از این تاریخ به بعد اقدام نکنند و اگر معاملاتی صورت گرفته به شهرداری اطلاع دهند زیرا توافقات صورت گرفته در رابطه با معامله ملک در این مجموعه به هیچ وجه منجر به صدور سند حقوقی نشده و لازم است که شتاب‌زده عمل نکنند.

انتهای یام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *