امام خمینی (ره)یک پدیده در عصر حاضر است/تشکیل جهاددانشگاهی نمونه بارز دوراندیشی امام راحل

سادس/کردستان فرماندار بیجار گفت: امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی به عنوان پدیده ای سیاسی در عصر حاضر به جهانیان معرفی شد.

احمدرضا قاسمی، امروز در نشست تخصصی آشنایی با آرا و اندیشه های اخلاقی امام خمینی(ره) که در سالن جلسات فرمانداری بیجار و در جمع شورای اداری که به همت جهاددانشگاهی برگزار شد امام خمینی (ره) را پدیده عصر جدید خواند و گفت: ایشان تبیین گر انقلابی بودند که برگرفته از دین مبین اسلام است و رهبری آن با محوریت روحانیتی چون امام راحل بود.

قاسمی تصریح کرد: مبنای حرکت امام خمینی(ره) مسائل اقتصادی، دغدغه یک قشر خاص و یا حتی جریان صرف روشنفکری نبود بلکه برخواسته از عمق باورها و خواسته های این سرزمین بود و همین مساله عامل متفاوت بودن این انقلاب و حکومت است.

فرماندار بیجار مکتبی بودن و مردمی بودن را دو عنصر اصلی و اساسی آرا و اندیشه های امام و محور انقلاب اسلامی خواند و تاکید کرد: در همین جهت هر فردی که در این نظام مسئولیتی می پذیرد باید خود را با این معیارها منطبق سازد.

 وی بحران هویت را از مشکلات اساسی امروز جامعه خواند و افزود: به نظر من این بحران هویت در بدنه مدیریتی نیز رسوخ کرده و این سوال برای مدیران و مسئولان پیش می آید که مبنای مدیریت و مسیر حرکت ما باید چگونه باشد.

قاسمی با اشاره به نوع و مسیر گزینش در هر کشور و نظام سیاسی افزود: در هر نظامی مبتنی بر اهداف آن کشور مسیری جهت گزینش مدیران و مسئولان وجود دارد که این امر در کشور ما باید مبتنی بر آرمان ها و مؤلفه های امام راحل باشد چرا که دشمن در لحظه آماده به انحراف کشاندن مسئولان به سمت اهداف خود است.

فرماندار بیجار امام خمینی (ره) را اندیشمند زمانه خواند و گفت: ایشان به عنوان یک رهبر سیاسی، یک عارف، یک اسلام شناس نیز بودند و با نگاه به رویه ی ایشان متوجه این تیز بینی و دور اندیشی خواهیم شد.

وی تشکیل جهاد دانشگاهی را نمونه ای از همان دوراندیشی امام راحل عنوان کرد و افزود:  آنجایی که بروکراسی های حاکم بر یک سازمانی اجازه برخی فعالیت های جهادی را نمی داد نیاز به تشکیل نهادی انقلابی که می تواند انقلاب را در پیش برد اهداف خود یاری کند در نظام جمهوری اسلامی، حس شد.

وی خاطر نشان کرد: امید است این گونه نهادها با نیروهای جوان، کارآمد و خلاق در درون نظام جمهوری اسلامی مثمر ثمرتر از پیش عمل کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *