امکانات ورزشی با ورزشکار ارزش پیدا می‌کند

امکانات ورزشی با ورزشکار ارزش پیدا می‌کند

سادس/اصفهان یک ملی‌پوش پرتاب وزنه و نایب قهرمان این رشته در مسابقات پارالمپیک توکیو۲۰۲۰، ورزش را جزئی از سلامت مردم می‌داند که با برپایی نمایشگاه‌های ورزشی می‌توان بیشتر به آن پرداخت.

علیرضا مختاری، در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی ورزش اصفهان در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: نمایشگاه خوبی بود، اما ای کاش تمام هیات‌های ورزشی استان اصفهان در آن شرکت می‌کردند. هر هیات با حضور در این نمایشگاه می‌توانست رشته ورزشی، اقدامات و قهرمانانش را به مردم معرفی کند.

وی با بیان اینکه ورزش تنها بُعد قهرمانی ندارد و جزئی از سلامت جامعه است، افزود: باید مردم را به خوبی با ورزش آشنا و پیوند زد. تجربه تلخ بیماری‌ دو سال اخیر نشان داد که ورزش مکمل زندگی هر انسانی است.

مختاری ادامه داد: قطعا اینگونه نمایشگاه‌ها در بالا بردن توجه مردم به ورزش و آشنایی بیشتر با انواع آن کمک می‌کند، به شرطی که اطلاع‌رسانی بیشتر و بهتری در شهر انجام شود.

این ملی‌پوش پارالمپیکی گلایه کرد: در بازدیدی که از نمایشگاه داشتم، غیر از دو یا سه هیات، هیات ورزشی دیگری از جمله جانبازان و معلولان در این نمایشگاه غرفه ندارند. این در حالی است که اینگونه رویدادها یکی از بهترین اماکن برای معرفی قهرمانان هر رشته و شناسایی بازیکن است. متاسفانه کسی نمی‌داند چند لژیونر بسکتبال با ویلچر کشورهای اروپایی داریم.

مختاری با اشاره به ثبت اختراعش در سال ۹۰ در حوزه دیسک‌های ورزشی دو و میدانی با روش و مواد جدید در ایران، تاکید کرد: سالن ورزشگاه یا زمین چمن زمانی ارزش دارد که ورزشکارش حضور داشته باشد. پس باید در گام اول زیرساخت‌ها درست شده و هیات‌ها شرکت کنند تا در کنار آن بتوان تجهیزات مورد نیاز هر رشته را عرضه کرد.

وی ادامه داد: در واقع هر هیئت با ورزشکار و لوازم رشته‌اش یک مجموعه هستند. به عنوان مثال برای حضور غرفه تولیدکننده تور یا توپ بسکتبال، باید هیات بسکتبال نیز حاضر باشد.

این ملی‌پوش صاحب مدال نقره پارالمپیک، خاطرنشان کرد: ورزش یک صنعت و درآمدزایی هنگفت است، اما در ایران از این پتانسیل استفاده نمی‌شود. اصفهان یک شهر تاریخی است و با پتانسیل‌هایی که داریم می‌توانیم گردشگر ورزشی جذب کنیم. میدان نقش‌جهان به عنوان اولین آوردگاه چوگان از موقعیت‌های مهم اصفهان است پس باید از تمام ظرفیت‌هایمان استفاده کنیم.

مختاری برای برگزاری بهتر نمایشگاه ورزش در سال‌های بعد توصیه کرد: این نمایشگاه باید ملی باشد و شرکت‌کنندگان و مشارکت‌کنندگان از سراسر کشور باشند که اطلاع‌رسانی قوی‌تری را می‌طلبد. حتی می‌توان از شرکای تجاری مانند چین نیز برای شرکت در این رویداد ورزشی دعوت کرد. به این ترتیب رقابت‌سازی شده و اصفهان می‌تواند به یک برند در این زمینه تبدیل شود.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *