قالیباف: شهادت طلبی هرگز جنگ طلبی نیست

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهادت طلبی هرگز جنگ طلبی نیست، گفت: شهادت طلبی به معنای مبارزه با ظلم و به معنی حفظ عزت، هویت جامعه و استقلال و امنیت جامعه است، شهادت طلبی یعنی سیر تربیت و سیر رشد شهروندان در هر کجا از این کشور زندگی می کنند، است.

به گزارش سادس، محمدباقر قالیباف امروز چهارشنبه ۱۱ خرداد در یادواره شهید سلگی و ۸۵۰ شهید شهرستان نهاوند بیان کرد: امروز همه دستاوردهای مادی و معنوی خود را مدیون این شهدای عزیز و گرانقدر هستیم و هرچه داریم از این فرهنگ است، استقلال، آزادی و قدرت ما از ادامه راه شهداست.

وی تصریح کرد: یادواره شهدا مجلس تذکر و یادآوری برای یکایک ما در هر کجا که هستیم بوده که بدانیم در محیطی زندگی می کنیم که شهدای والامقامی را داشتیم که بدون هیچ بهانه و خواسته‌ای، آزادنه، شجاعانه، خالصانه و بی هیچ شرطی جان خود را بر کف دست گرفتند و پدران و مادران آنها یا آنها ر ا بدرقه کردند یا پدران و برادران و دوستان همه با هم به دفاع از انقلاب اسلامی رفتند.

قالیباف ادامه داد: اینکه در استان همدان ۸۰۰۰ شهید، دهها جانباز و در شهرستان نهاوند بیش از ۸۵۰ شهید را می بینیم و شهدای عزیز و بزرگی از روحانیت مانند قدوسی و حیدری را می بینیم جا دارد از روحانیت که در فرهنگ شهادت طلبی جلودار همه اقشار جامعه بوده و بیش از همه اقشار به شهادت رسیده اند، قدردانی کنیم.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) در عصر مظلومیت اسلام و در عصری که دین به حاشیه رفته بود و مسلمین تحت فشار بودند، با مجاهدت و روحیه شهادت طلبی اسلام را در پهنه گیتی گستراند.

خبر در حال تکمیل است 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *