ضرورت بازچرخانی آب در مجتمع‌های مسکونی ۱۰۰۰واحد به بالا

سادس/سمنان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بر لزوم بازچرخانی آب در مجتمع‌های مسکونی یک‌هزار واحد به بالا به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر تاکید کرد.

محمد حمیدی در حاشیه بازدید از تصفیه‌خانه در حال احداث مسکن مهر گرمسار و شبکه آبرسانی شهرجدید ایوانکی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این تصفیه خانه پنج لیتر بر ثانیه فاضلاب تولیدی ۷۰۰ واحد مکسن مهر را به آب قابل استفاده در صنعت و کشاورزی تبدیل می کند.

وی بر لزوم بهره‌وری بیشتر از منابع در دسترس تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود آب و تغییر اقلیم آب و هوایی و گرم شدن هوا، برای مجتمع های بزرگ یک هزار واحد به بالا، اینگونه تصفیه خانه ها نقش بسیار خوبی در باز چرخش آب دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: تولید آب قابل استفاده در صنعت و کشاورزی از پساب خانگی باید به صورت ویژه در دستور کار آب و فاضلاب استان قرار گیرد.

حمیدی با اشاره به طرح در حال احداث خط انتقال آب شُرب شهرستان‌های گرمسار و آرادان از منطقه سیمین دشت گفت: این خط انتقال آب شُرب به طول ۴۲ کیلومتر با لوله چُدنی به قطر ۸۰۰ میلی متر در حال احداث است.

وی با اشاره به تلاش‌های این استان برای تکمیل این پروژه تامین آب شرب افزود: ۲۲ کیلومتر از این خط انتقال در محدوده استان سمنان قرار دارد.

معاون عمرانی استاندار سمنان اظهار کرد: تاکنون ۱۴ کیلومتر از این خط انتقال اجرایی شده است، برای ۸ کیلومتر باقی مانده قرارداد منعقد شده و اجرایی خواهد شد.

حمیدی با بیان اینکه عملیات اجرایی این خط انتقال به همراه احداث مخازن مورد نیاز در حال انجام است اضافه کرد: برای تکمیل این طرح از محل سفر رئیس‌جمهوری به استان، اعتبار اختصاص یافته است.

معاون استاندار سمنان ضمن تاکید بر لزوم تسریع در مراحل اجرایی احداث دو مخزن رسوب گیر و پیش تصفیه وعده داد: تا پایان امسال اولین مخزن رسوب گیر به بهره برداری می رسد.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *