واکنش اکبرنژاد به لغو اعزام تیم ملی کشتی آزاد امید به قهرمانی آسیا

واکنش اکبرنژاد به لغو اعزام تیم ملی کشتی آزاد امید به قهرمانی آسیا

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد امید با بیان اینکه فدراسیون کشتی از رده امید حمایت دارد، گفت: زمانیکه برنامه‌های تیم ملی امید توسط فدراسیون تهیه می‌شد، خبری از برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا در رده زیر ۲۳ سال نبود.

تقی اکبرنژاد در گفتگو با سادس، درباره لغو اعزام تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال ایران به رقابت‌های قهرمانی آسیا، اظهار کرد: زمانیکه فدراسیون کشتی برنامه تیم ملی را تدارک می‌دید، برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا مشخص نشده بود و تنها قرار بود رقابت‌های قهرمانی جهان در آبان برگزار شود. بعد از مدت کوتاهی اعلام کردند که مسابقات قهرمانی آسیا در رده امیدها نیز برگزار می‌شود. اما این موضوع زمانی اعلام شد که مسابقات انتخابی جام تختی و همچنین مسابقات کشوری جوانان در حال برگزار شدن بود و پس از آن هم به دلیل فرا رسیدن ماه رمضان، امکان برگزاری رقابت‌های رده امید فراهم نشد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال ایران، افزود: از سوی دیگر فدراسیون کشتی نیز اعلام کرد به دلیل محدودیت‌های مالی، امکان اعزام تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی امید به رقابت‌های قهرمانی آسیا وجود ندارد و قرار شد نفرات امید با نظر کادر فنی پیش از حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان، به یک تورنمنت خوب خارجی اعزام شوند.

وی در پاسخ به این سوال که نفرات امید قرار است در چه تورنمنتی حاضر شوند، خاطرنشان کرد: یکسری مسابقات مورد بررسی قرار گرفت و اگر مسابقات بلاروس برگزار شود قصد داریم در جام مینسک حاضر شویم. همچنین یک تورنمنت دیگر مد نظر کادر فنی است. باید ببینیم شرایط به چه شکلی خواهد بود تا بر اساس آن تصمیمات لازم را با هماهنگی فدراسیون اتخاذ کنیم.

اکبرنژاد افزود: ما باید منتظر بمانیم تا ترکیب تیمهای بزرگسالان و جوانان برای مسابقات جهانی مشخص شود تا پس از آن با توجه به فرصت دو ماهه‌ای که داریم برای تیم ملی امید تصمیم‌گیری کنیم. هدف ما این است که رقابت های انتخابی را حداقل با حضور ۳ یا ۴ نفر در هر وزن و در شرایطی که هیچ کشتی گیر شایسته‌ای از قلم نیفتد، برگزار کنیم و ترکیب تیم ملی برای مسابقات جهانی را در همین رویداد داخلی نهایی کنیم. پس از آن نیز تیم به یک تورنمنت خارجی اعزام و سپس راهی مسابقات جهانی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد تیم‌های رده امید زیر سایه رده بزرگسالان قرار گرفته‌اند و آنطور که باید مورد حمایت قرار نمی‌گیرند، گفت: اصلا اینطور نیست. اگر به گذشته هم نگاه کنید می‌بینید که همیشه در فاصله ۲ ماه مانده به مسابقات جهانی، یک مسابقه برگزار می‌شد، بعد اردو تشکیل می‌دادند و تیم به مسابقات جهانی می‌رفت.

اکبرنژاد ادامه داد: الان هم همین برنامه را داریم و تغییری نکرده است. رده امید بخاطر فاصله خیلی کم با بزرگسالان اهمیت زیادی در جهان دارد و اتحادیه جهانی توجه ویژه‌ای به این رده سنی دارد. نفراتی مثل گلیج، زارع و قاسمپور هم با کسب نتایج خوب در رده امید راهی بزرگسالان شدند و به مدال آوری رسیدند. میانگین سنی قهرمانان المپیک توکیو نیز ۲۳ سال است که نشان دهنده اهمیت جایگاه رده امید در جهان است.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد امید، با بیان اینکه عملکرد کشتی گیران را در اردوها و تورنمنت‌های مختلف زیر نظر دارد، گفت: کار ما پس از مشخص شدن ترکیب تیم‌های بزرگسالان و جوانان برای حضور در مسابقات جهانی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *