افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس و دریای عمان

سازمان هواشناسیا صدور هشدار زردرنگ از افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی و فراساحلی خلیج فارس و دریای عمان خبر داد.

به گزارش سادس سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از افزایش وزش باد از روز دوشنبه ( ۹ خرداد ماه) تا چهارشنبه ( ۱۱ خرداد ماه) با مخاطره‌ای نظیر افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی از ۱ تا ۱.۵ متر و در نواحی فراساحلی ۱.۵ تا ۲ متر خبر داد.

منطقه اثر این سامانه دوشنبه نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، سه‌شنبه نواحی شرقی دریای عمان و چهارشنبه مناطق شرقی و مرکزی دریای عمان خواهد بود.

حاکمیت این وضعیت جوی سبب افزایش احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و احتمال خسارت به قایق‌های صیادی و شناورهای کوچک می‌شود.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی محدودیت در فعالیت‌های تفریحی، شنا و تردد با شناورهای سبک به‌ویژه در فراساحل، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد ایمن با شناورهای نیمه سنگین و محدود کردن فعالیت‌های پشتیبانی صنایع به ویژه در فراساحل در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش سادس هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *