آیا تیم ملی اولویت فدراسیون فوتبال است؟

آیا تیم ملی اولویت فدراسیون فوتبال است؟

در حالی که تا ۴۰ روز قبل مدیران فدراسیون فوتبال از بازی با برزیل و آرژانتین سخن به میان می‌آوردند، حالا این تیم هیچ دیدار دوستانه‌ای در پنجره فیفا دی ندارد!

به گزارش سادس، دیدار دوستانه ایران و کانادا در ونکور با تصمیم یکجانبه طرفی کانادایی لغو شد تا شاگردان دراگان اسکوچیچ در فاصله دو روز تا شروع اردوی خود، در بلاتکلیفی کامل به سر ببرند و از مسیر کانادا و ونکوور باید به سمت قطر و دوحه تغییر جهت خواهند داد.

این بازی دوستانه که قرار بود شانزدهم خرداد در کانادا برگزار شود، تنها بازی تدارکاتی تیم ملی ایران در راه جام جهانی قطر بود اما با توجه به حواشی و برخی اعتراض‌های سیاست‌مداران کانادایی، به مرحله برگزاری نرسید و حالا تیم ملی ایران هیچ دیداری را در پنجره فیفادی ندارد.

با این اتفاق، تمام برنامه‌های آتی تیم ملی هم ملغی شده و این تیم به جای سفر به ترکیه و کانادا، اکنون در تدارک برای حضور در قطر است تا اردوی خود را در این کشور برگزار کند و در خوشبینانه‌ترین حالت، شاید یک دیدار دوستانه را در این کشور برگزار کند.

مدیران فدراسیون فوتبال در اتفاقات اخیر، خود را از هر گونه کوتاهی و اشتباه مبری می‌دانند و معتقدند هیچ قصوری متوجه عملکرد آن‌ها نیست؛ آن هم در شرایطی که در ادوار گذشته و با وجود مشکلات مشابه، تیم ملی به هر ترتیب ممکن توانسته برخی دیدارهای مناسب را برگزار کند.

ماجدی و هیات رئیسه او به همراه حمید استیلی که مدیریت تیم ملی را بر عهده دارند، بعد از دو ماه جست و جو و هماهنگی، نهایتا توانستند دیداری را هماهنگ کنند که از همان روز نخست ایرادهایی به آن وارد بود که چرا ایران برای بازی تدارکاتی خود باید به کانادا برود؟ کشوری که فرسخ‌ها از قطر، محل برگزاری جام جهانی و همینطور ایران دور است؟

کج سلیقگی و ناتوانی مدیران این فدراسیون برای یافتن رقیب تدارکاتی از میان حدود ۲۰۰ تیم ملی فوتبال در جهان و همینطور رقبای تدارکاتی از بین ۵۰ تیم برتر جهان که می‌توانستند واجد کیفیت لازم برای برگزاری مسابقه شوند، هیچ جایی را برای مبری دانستن مدیران این فدراسیون از هر قصور و اشتباهی باقی نمی‌گذارد جز اینکه فکر کنیم آن‌هایی که هستند، توانمندی لازم را ندارد.

*وعده‌های خوش و آب و رنگ کجا رفت؟

وضعیت فعلی در تیم ملی ایران در شرایطی است که از اواسط فروردین و مشخص شدن قرعه ایران در جام جهانی، مدیران فدراسیون فوتبال نیز هم‌ راستا با خواسته کادرفنی و بازیکنان تیم ملی، وعده انجام چهار بازی تدارکاتی را در خرداد و دو بازی تدارکاتی را در مهر داده بودند اما در حال حاضر، ایران هیچ دیداری تدارکاتی را در برنامه خود ندارد!

این اتفاق به معنای این است که شاگردان اسکوچیچ که در جام جهانی باید به ترتیب با انگلیس، برنده پلی‌آف اروپا و آمریکا دیدار کنند، باید با انجام جلسات تمرینی در این رویداد بزرگ حاضر شوند! نسلی که کارشناسان فوتبال آن‌ها را از بهترین استعدادهای تاریخ فوتبال دانستند و معتقد بودند نسل فعلی با صعود به دور دوم جام جهانی تاریخ ساز خواهد شد، در بدترین شرایط آماده‌سازی به سر می‌برد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تیم ملی ایران در ادوار گذشته جام‌های جهانی ۲۰۰۶، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ حدودا ۱۰ بازی تدارکاتی را انجام داده اما با مشکلات فعلی، ایران هنوز هیچ دیداری را انجام نداده است!

اگر شاگردان اسکوچیچ پنجره بازی‌های ملی را در خرداد از دست بدهند، فقط پنجره بازی های ملی در مهر ماه باقی می‌ماند که در بهترین حالت ایران می‌تواند دو دیدار را تا جام جهانی قطر انجام دهد که این مسئله در مقایسه با ادوار گذشته جام جهانی و آماده‌سازی ایران، یک روند معکوس و ناامید کننده برای تیم ملی به شمار می‌رود.

در همین دوره هم دبیرکل فدراسیون فوتبال وعده برگزاری بازی با برزیل یا آرژانتین را داده بود که تا ۹۹ درصد هم هماهنگی‌های آن انجام شده بود اما به یک بار کاشف به عمل آمد که تیم ملی هیچ دیداری نخواهد داشت و حالا به امید انجام یک بازی راهی قطر می‌شود تا شاید بتواند یک بازی را انجام دهد.

در شرایط فعلی که مدیران فدراسیون فوتبال در گیر و دار برگزاری مجمع، عزل و نصب در روزهای آینده و تصدی صندلی ریاست این فداسیون هستند، مطمئنا انتظار هماهنگی اردو و بازی تدارکاتی مناسب از این افراد، یک درخواست نا به جا  و غیر قابل اجرا است که هیچ جایی در دغدغه‌های مدیران ساختمان خیابان سئول ندارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *