منصوری: تهران از امن‌ترین استان‌های کشور است

استاندار تهران گفت: برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای طرح جوانی جمعیت و حمایت از قانون خانواده انجام شده است و در تمامی کارها محوریت را به گروه‌های مردمی و جهادی می‌دهیم تا از این ظرفیت، بیشترین بهره را ببریم.

به گزارش سادس، محسن منصوری در جلسه شورای اداری استان تهران با تاکید بر این‌که «در سطح تهران وفاق، همدلی و هماهنگی بین تمام ارکان‌ مدیریتی و حاکمیتی وجود دارد»، اظهار کرد: اعضای دولت و نمایندگان دولت و تمامی دستگاه‌ها با هم همراه و پیگیر مشکلات کشور هستند. در حوزه امنیت نیز از نظر شاخص‌های امنیت وضعیت خوبی داریم و استان تهران یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است. البته این به این معنا نیست که در سطح استان هیچ اتفاقی نمی‌افتد، ولی در اتفاقات مهم مثل قطع سامانه سوخت مدیریت خوبی انجام شد و عملکرد همکارانم در عادلانه‌سازی یارانه‌ها کار بزرگی بود که با اعتماد مردم به دولت، موضوع عادلانه‌سازی یارانه‌ها در تهران با کمترین حاشیه‌ای انجام شد.

وی افزود: تمرکز زدایی از سطح شهر تهران شروع شده است. تشکیل فرماندهی‌های ویژه در شرق و غرب استان تهران را پیگیری کرده‌ایم. در حوزه اقتصادی در سال۱۴۰۰ کاهش مستمر نرخ بیکاری را در استان تهران داشتیم و تمام تعهدات در حوزه اشتغال محقق شد. همچنین ۱۲۰ درصد تحقق اشتغال در استان تهران به وجود آمد و بیکاری در استان به زیر ۶ درصد رسید که پایین نرخ بیکاری در کشور است. دراین دولت حدود ۴۰۰ واحد تولیدی کامل احیا شد و بعضی از گره‌های ۵۰ ساله صنعت استان تهران در این دولت بازگشایی شد. با توجه توجه شعار سال و دستور رئیس جمهوری، هزار هکتار توسعه پارک و علم و فناوری تصویب و ابلاغ شده است.

منصوری تصریح کرد: بسیاری از دستگاه‌های حاکمیتی و امنیتی در سطح استان تهران عمق و امتدادی ندارند، از این‌رو یکی از کارهای فوری، تغییر مدل و ساختارهای سیاسی، حکمرانی و اجرایی است؛ چراکه ما به یک نظام حاکمیتی یکپارچه در استان تهران نیاز داریم و در حوزه عمرانی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را در اولویت قرار دادیم و از ظرفیت‌های داخلی شهرهای اطراف استفاده کرده‌ایم. در زمینه تکمیل شبکه حمل و نقل ریلی و الحاق آن به متروی تهران، پیگیری‌های جدی صورت گرفته است، با ساخت‌وسازهای غیر مجاز مقابله شده و ساماندهی لازم در حال شکل‌گیری است.

منصوری یادآور شد:‌ در زمینه اقدامات استانداری در حوزه فرهنگی – اجتماعی، ساماندهی معتادان متجاهر در حال پیگیری است. برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای طرح جوانی جمعیت و حمایت از قانون خانواده انجام شده و تقسیم کار صورت گرفته است. در تمامی کارها محوریت را به گروه‌های مردمی و جهادی می‌دهیم تا از این ظرفیت بیشترین بهره را ببریم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه لشکری از جوانان انقلابی در بدنه دولت مستقر شدند. جوان‌سازی در بدنه مدیریتی رخ می‌دهد. تعداد زیادی از مدیران ما جوان هستند. تسلط، تعهد، ظرفیت و توان مدیریتی در کنار جوانی مدنظر قرار گرفته است. البته در حوزه‌هایی مانند تأمین برق می‌طلبد که وزارت نیرو اقداماتی انجام دهد. مسئله آلودگی هوا و مسائل ناشی از آن و همچنین حمل و نقل و حل معضل ترافیک نیز نیازمند یاری هیئت دولت است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *