حضور باقرزاده در انتخابات شمشیربازی در ابهام

حضور باقرزاده در انتخابات شمشیربازی در ابهام

طبق صحبت‌های مسئول دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها به نظر نمی‌رسد که فضل الله باقرزاده شانسی برای حضور در انتخابات فدراسیون شمشیربازی داشته باشد.

 به گزارش سادس، با وجود اینکه ثبت نام کاندیداهای انتخابات فدراسیون شمشیربازی در اوایل بهمن انجام شد اما هنوز تاریخ برگزاری انتخابات مشخص نیست. برای این انتخابات چهار  نفر کاندیدا شدند که البته صلاحیت مدیریتی یکی از کاندیداها تایید نشد. فضل الله باقرزاده،  شهرام ضمیریان و رضا حدادیان دیگر کاندیداها هستند که البته اساسنامه جدید به یک مانع جدی بر سر راه باقرزاده تبدیل شد تا او نتواند در انتخابات حضور داشته باشد.

طبق بند ۲ و ۳ ماده ۲۲ اساسنامه جدید، افراد بیشتر از سه دوره متوالی امکان ریاست ندارند و فعالیت بیش از سه دوره به صورت مشروط امکان پذیر شده است. در بند ۲ ماده ۲۲ اساسنامه آمده است: رییس فدراسیون توسط مجمع برای یک دوره چهارساله انتخاب می شود و انتخاب مجدد وی برای حداکثر ۲ دوره دیگر (جمعا سه دوره متوالی یا متناوب) بلامانع است. همچنین بر اساس بند ۳ ماده ۲۲ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران اعلام شده: در صورتی که رییس فدراسیون، یکی از اعضای هیات رییسه جهانی یا رییس، نایب رییس یا دبیرکل کنفدراسیون‌های آسیایی مربوطه باشد، انتخاب مجدد وی تا زمان تصدی پست‌های مورد اشاره بیش از سه دوره بلامانع است.

باقرزاده که اکنون به عنوان سرپرست فعالیت می کند، سه دوره رییس فدراسیون شمشیربازی بوده است و در همین راستا باقرزاده نامه‌ای از سوی کنفدراسیون آسیا به وزارت ورزش و جوانان ارائه کرد مبنی بر اینکه او رییس زون های پنجگانه آسیاست و در جلسات هیات رییسه کنفدراسیون شمشیربازی آسیا نیز حضور دارد. او همچنین عنوان کرد که یکی از کرسی‌های مهم آسیا را دارد و ممکن است این پست هم تراز با عناوین داخل اساسنامه شود و ممکن است هم نشود. بستگی به تفسیرها دارد.

نصرالله پریچهره ریس دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در حاشیه مجمع تیروکمان در گفت و گو با رسانه ها مطالبی را مطرح کرد که با توجه به این صحبت ها به نظر نمی رسد این نامه باقرزاده بتواند راه گشای حضورش در انتخابات باشد.

 پریچهره  عنوان کرد: وزیر دستور داد در کلیات اساسنامه فدراسیون‌ها بررسی مجدد انجام شود و ایرادات و اشکالات اصلاح شود.تا زمانی که اساسنامه اصلاح نشده براساس همان کار می‌کنیم مگر این که افراد نامه‌ای از کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی بیاورند. خیلی از افراد در آسیا پست‌های هم‌تراز دارند و مسئول کمیته هستند و در جلسات هیات رییسه شرکت می‌کنند ولی چون در اساسنامه دقیقا اسم عناوین، عنوان شده باید بر اساس آن اقدام کرد. نامزدها برای ریاست چهارمین دوره باید جزو اعضای هیات‌رییسه اتحادیه جهانی، رییس، نایب‌رییس یا دبیر کنفدراسیون آسیا باشد.

با توجه به این صحبت ها به نظر می رسد باقرزاده امکان ریاست مجدد بر فدراسیون شمشیربازی را نداشته باشد و در حال حاضر اهالی شمشیربازی منتظر وزارت ورزش هستند تا تکلیف این مساله را به طور رسمی روشن کند.

 انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *