گروکشی بین مسئولان نباید وجود داشته باشد/گفتیم مجلس انقلابی، یک عده خوششان نیامد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش سادس،‌ گزیده بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای بدین شرح است:

 فتح خرمشهر در واقع تغییر یک معادله‌ تلخ به یک معادله‌ شیرین بود؛ ملت ایران نجات پیدا کرد. حالا خیلی از مردم شاید اطلاعات زیادی از وضع جنگ نداشتند اما آنهایی که اطلاع داشتند دائم در نگرانی و تلخی و عسرت زندگی می‌کردند.

این نجات ملی ناشی از چه بود؟ فتح خرمشهر و آن حوادث قبل مولود چه عاملی بود؟ جهاد، از خودگذشتگی، عزم راسخ، ابتکار عمل، دنبال کارها و راه‌های ابتکاری گشتن. روح همه‌ اینها هم اخلاص لله و توکل علی‌الله بود؛ برای خدا کار کردن و به خدای متعال توکل کردن.

حالا من می‌خواهم بگویم این مخصوص آن برهه و آن حادثه نبود و در همه‌ حوادث گوناگون کشور که شماها با آن مواجهید مانند مسائل داخلی، خارجی، مسائل سخت‌افزاری و مسائل نرم‌افزاری، میتوان پیروز شد به کمک همین چند عامل: مجاهدت در راه خدا و عمل جهادی، اخلاص لله، عزم راسخ، ابتکار عمل و امثال اینها.

ما گفتیم مجلس انقلابی! یک عده‌ای خوششان نیامد. خب ولی ما حقیقت را گفتیم حالا بعضی‌ها خوششان می‌آید، بعضی‌ها خوششان نمی‌آید، عیبی ندارد؛ حقیقت همین بود که این مجلس با شعارهای انقلاب تشکیل شد. مردم نگاه کردند گزینه‌هایی را انتخاب کردند که حرکت‌شان، جهت‌گیری‌شان، شعارشان، حرفشان حرف انقلاب بود.

شعارهای انقلاب به‌نفع کشور است برخلاف کسانی که می‌خواهند وانمود کنند که آقا انقلاب دردسرِ برای کشور است، نه بعکس انقلاب و شعارهای انقلابی و آرمانهای انقلابی -که البته هنوز به آرمانها نرسیدیم هنوز اما- توجه به این آرمانها و رفتن به سمت این آرمانها دوای درمان دردهای کشور است؛ دردسر نیست، رفع دردسر است.

البته یک نکته‌ اساسی‌ای انقلابی ماندن است. برادران عزیز! خواهران عزیز! بنده الان کاملاً جلوی چشمم است، کسانی بودند که سال ۵۸ مثلاً که بنده عضو شورای انقلاب بودم، آن وقت آنها -هنوز رئیس‌جمهور هم نبودم- می‌آمدند پیش ما می‌نشستند، -ما که حالا خودمان جزو بچه‌های انقلاب بودیم وبا سوابق مبارزاتی- حالا مثلاً فلان حرف‌هایی می‌زدند تند، داغ، آتشین که ما چشممان خیره میماند که اینها که هستند دیگر، اینها این‌قدر یعنی باصطلاح به تعبیر فرنگی مابها سوپر انقلابی، خب بعد برگشتند همانها، انقلابی نماندند، همان افراد با آن شیوه‌ برخورد، با آن شیوه‌ نگاه نتوانستند خط را ادامه بدهند طاقت نیاوردند. مشکل‌تر از انقلابی بودن و گرایش انقلابی داشتن، انقلابی ماندن است، چه فرد، چه جمع، چه کل مجلس باشد.

یکی از مشکلات کشور ناهماهنگی بوده، ناهماهنگی مسئولان سه قوه و بدنه‌ سه قوه. حالا گاهی مسئولان هم باهم رفیق‌اند می‌نشینند دور هم و توافق میکنند، بدنه توافق نمیکند، این اشکال ایجاد می‌کند در اداره‌ی کشور. این دیگر یک تجربه‌ سالهای متمادی ما است. باید همکاری صمیمانه وجود داشته باشد. گروکشی نباید وجود داشته باشد، معارضه‌ بی‌معنا نباید وجود داشته باشد. همکاری صمیمانه با دولت با دستگاه قضایی با دیگران حالا هرکسی که به نحوی سروکار دارد همکاری کنند برای پیشرفت کارهای درست کشور، البته اگر چنانچه خطایی در آن طرف آدم مشاهده میکند، باید صریح آن خطا را متذکر بشود. اما آنجایی که واقعا جای همکاری است، همکاری کند.

در مسائل کشور، مسائل اصلی وجود دارد مسائل فرعی وجود دارد. تا وقتی مسائل اصلی پیش پای ما است، نوبت به مسائل فرعی نمیرسد. سراغ مسائل فرعی رفتن در حالیکه ما مسائل اصلی جلوی چشم داریم ،جایز نیست، دنبال حل مشکلات اساسی باشید. مسائل و موضوعات را اصلی و فرعی کنید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *