هیچ فضای ورزشی نباید خالی و خلوت باشد

 هیچ فضای ورزشی نباید خالی و خلوت باشد

سادس/کرمانشاه وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ضرورت توسعه ورزش در جامعه، گفت: آنچه را که از فضاها و امکانات ورزشی و حتی غیر ورزشی داریم باید مورد استفاده قرار دهیم و اجازه ندهیم سالن ها، استخرها و زمین های ورزشی خالی باشد.

سید حمید سجادی عصر امروز(دوم خرداد) در مراسم تجلیل از قهرمانان، ورزشکاران، مربیان و پیشکسوتان ورزش شهرستان های اسلام آبادغرب و دالاهو با اشاره به اهمیت ورزش و جایگاه آن، عنوان کرد: امروزه ورزش ما در دنیا جایگاه خوبی دارد که برای کسب این جایگاه سختی ها زیادی پشت سر گذاشته شده، بنابراین باید فرهنگ پاسداری از آنچه که بدست آمده را به نسل کنونی منتقل کنیم. 

وی با یادآوری سختی هایی که ورزشکاران کشورمان در زمان جنگ تحمیلی برای درخشش در میادین بین المللی متحمل می شدند، افزود: در آن زمان اعزام به مسابقات برون مرزی با دشواری بسیاری صورت می گرفت، بگونه ای که من سال ۱۳۶۵ پس از دوسال تمرین به مسابقات بین المللی اعزام شدم که آن هم با کمترین امکانات و تجهیزات بود، اما دو مدال طلا کسب کردم و پرچم کشورمان در حالی که درگیر جنگ بود، بالا رفت. 

سجادی با بیان اینکه در آن شرایط ورزشکاران به دنبال سکه و پول نبودند، گفت: با گذشت زمان، شرایط دهه به دهه تغییر کرد و اکنون رسالت ما دست اندرکاران، مربیان و مدرسان ورزش این است که وضعیتی که در گذشته داشته ایم و تا به امروز رسیده ایم را برای نسل کنونی تبیین کنیم، همان جهاد تبیین که مقام معظم رهبری روی آن تاکید دارند را باید در ورزش هم داشته باشیم.

وی در ادامه سخنانش با تاکید براینکه ورزش باید در همه ابعاد آن در کشور توسعه پیدا کند، عنوان کرد: در این راستا آنچه که از فضاها و امکانات ورزشی و حتی غیر ورزشی داریم را باید مورد استفاده قرار دهیم و اجازه ندهیم سالن ها، استخرها و زمین های ورزشی خالی باشد. 

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزش و تحرک برای همه سنین و همه اقشار در جامعه ضرورت دارد، گفت: توفیقات ورزشی در هر کشوری نمادی از پیشرفت آن کشور است و کشور ما نیز در کنار سایر عرصه هایی که پیشرفت داشته، در ورزش هم رشد کرده است. 

وی با تاکید بر نقش و جایگاه مهم ورزش همگانی در رشد و توسعه ورزش در هر کشور، افزود: امروزه دنیا به این نتیجه رسیده که ورزش همگانی در صدر همه اتفاقات ورزشی قرار وارد و نه تنها پایه و اساس ورزش های دیگر است، بلکه عامل پیشگیری از هزینه های درمانی است، چراکه هر میزان به ورزش و تحرک و نشاط توجه شود، میزان هزینه های درمانی کاهش پیدا می کند. 

سجادی اضافه کرد: برای نمونه حدود دو دهه پیش تحقیقی در یکی از کشورهای دنیا صورت گرفت که طی آن با هزینه یک دلار برای ورزش همگانی و تفریحات سالم، سه دلار صرفه جویی در هزینه های درمانی شد و در سایر کشورها هم نتایج مشابهی بدست آمد. 

وی تاکید کرد: ورزش نه تنها هزینه های درمانی را کاهش می دهد، بلکه آستانه تحمل مردم را بالا می برد و شادی و نشاط را بین مردم افزایش می دهد. 

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه باید از همه ظرفیت ها برای توسعه ورزش استفاده کرد، عنوان کرد: برای اینکار تنها فضای ورزشی چاره کار نیست، چراکه تحقیقاتی هم در این زمینه در اروپا انجام شده، به گونه ای که آلمان با بیشترین امکانات و تجهیزات ورزشی در رده چهارم و انگلیس با کمترین امکانات و تجهیزات ورزشی در رده اول مشارکت مردم در ورزش قرار دارند. 

وی با تاکید براینکه توسعه ورزش نیازمند فرهنگ سازی است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب هم در حوزه جوانان روی سه محور تحصیل، تهذیب و ورزش تاکید دارند که این امر نشان می دهد باید برای توسعه ورزش بخصوص بین جوانان تلاش و فرهنگ سازی کنیم. 

سجادی در بخش پایانی سخنان خود بااشاره به سفر خود به اسلام آبادغرب، اعلام کرد: از مردم سایر شهرستان های استان کرمانشاه به دلیل اینکه فرصت سفر به این مناطق امکان‌پذیر نبود عذرخواهی می کنم و امیدوارم در آینده این فرصت فراهم شود. 

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *